Nachrichten

Mit csinál a Tourinform és a Fürdőegylet?

Mit csinál a Fürdőegylet és a Tourinform iroda?

Kicsit több mint 100 éves múlt, töretlen szakmai elhivatottság, összetett feladatok, megszámlálhatatlan órányi munka, kiemelkedő eredmények, országos elismertség, és megannyi értékes szakember közös munkája. Ez mind a Turisztikai Egyesület és a Tourinform iroda.

De lássuk kicsit bővebben, mit is csinált eddig és most a szervezet az elmúlt években!

Megalakulás – történelmi múlt

A Siófoki Fürdőegylet-Turisztikai Egyesület nagy múltra tekint vissza. Az 1914-ben május 24-én alakult Fürdőegylet anno az első civil szerveződés volt az országban, mely a helyi fürdőélet megszervezésére jött létre. A siófoki Tourinform iroda „City Tours Siófok Touristinform” néven 1994-ben alakult meg az első vidéki Tourinform irodaként az országban, melynek kezdeményezésére a Fürdőegylet a siófoki vállalkozásokat tömörítő szervezetté alakult át, majd 2007-től TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) szervezetként működött és működik jelenleg is a Víztorony épületében. Az Egyesület, egy országos szinten elismert szakmai szervezet, mely anno a TDM hálózat országos kialakításában is aktív szerepet vállalt. A szakmai szervezet lelkét kezdetektől fogva a Tourinform iroda munkaszervezete adja. A turisztikai egyesület és az iroda feladatai meglehetősen összetettek.

Elhivatottság Siófok turizmusáért - feladatok

A 2007-ben átalakult Siófoki Fürdőegylet - Turisztikai Egyesület azért jött létre, hogy munkaszervezetével, a Tourinform irodával egy komplett szervezeti struktúrával összefogja és támogassa a város turisztikai szereplőit, segítse az önkormányzat turisztikai feladatait, és ellássa a város marketingkommunikációját. A szervezet egyfajta kapocs a városvezetés, a vállalkozók, a civil szervezetek és a turizmusból élő szolgáltatók között.

A turisztikai egyesület fő feladatai és céljai közé tartozik a helyi turizmus fejlesztése, szakmai közép és hosszútávú turisztikai koncepciók készítése a város részére, a turisztikai tevékenység szakmai színvonalának fejlesztése, a turizmusban érdekelt vállalkozások, szolgáltatók tevékenységének összehangolása, támogatása, érdekképviselete, az önkormányzati és vállalkozói turisztikai tevékenységek összehangolása, a turisztikai termékfejlesztés kezdeményezése, hatékony turisztikai marketing stratégia kialakítása a tagok és a turisztikában érintettek széleskörű bevonásával, illetve a Tourinform iroda működtetése.

A fő tevékenységek mellett természetesen a feladatkörök száma igen széleskörű.

Pályázatírás, projektmenedzsment

A Fürdőegylet által 2009-ben elnyert „TDM pályázati” támogatás lehetővé tette a turisztikai egyesület számára, hogy számos kulcsterületen, így a partnerség terén is stratégiai jellegű programokat dolgozzon ki és valósítson meg. Az elnyert pályázati forrásból sikerült a Víztoronyban megvalósítani a Tourinform iroda infrastruktúrájának kivitelezését. A 2. elnyert TDM pályázat során 2012-ben pedig sikeresen elindított egy tudatos marketingkommunikációt Siófok számára. Az intenzív szakmai desztinációs munkának köszönhetően a szervezet elnyerte 2014-ben „Év TDM szervezete” díjat.

Városmarketing kommunikáció

Az egyesület és a Tourinform iroda a turisztikai fejlesztési javaslatokon túl már a 2000-es évektől ellátja Siófok városmarketing feladatait, és évente elkészíti a város kommunikációs stratégiáját. 2015-ben a szervezet szakmai közbenjárásával elkészült Siófok Középtávú Turisztikai Koncepciója és új arculata. Az évente elkészülő marketing stratégiákat a szakmában jártas kollégák készítik el. A stratégiák magukba foglalják az írott, képes, videós és grafikai tartalmak elkészítését, mind pedig az offline, online, illetve TV és rádió csatornákon való megjelentetését. A kommunikáció középpontjában a kiemelt turisztikai termékek állnak (családbarát, aktív, kulturális, gasztro- és rendezvényturizmus), e köré épülnek fel a képes, videós és írott formában is megjelenő élményígéretek, a fő üzenet pedig a város szlogenje: Itt kezdődik a Balaton! A turisták számára könnyen beazonosítható arculat, amely az egész város kínálatát összefogja, egységes képet mutat Siófokról. A város logója, szlogenje és a kommunikációba illeszkedő hívószavak minden felületen és formában visszaköszönnek, és a város minden célcsoportját megszólítják.

A szervezet üzemelteti a város hivatalos turisztikai weboldalát, a www.hellosiofok.hu oldalt, illetve a „Hello Siófok” márka a közösségi médiában is jelen van: a Facebook és Instagram oldalak több mint 40.000 követővel rendelkeznek, melyeken friss és pontos információk szerepelnek Siófokról.

A szervezet készíti a hivatalos siófoki turisztikai kiadványokat minden évben. A tájékoztató, információs füzetek közé tartozik a programokat, szolgáltatókat, térképeket és élményeket felsorakoztató Városkalauz, a Várostérkép, az Imázskiadvány, a Fedezd fel Siófok környékét! kiadvány, a Rendezvénynaptár és a Konferencia kiadvány, a Siófok városkönyv is, melyeket országszerte terjeszt a Tourinform hálózat, illetve minden betérő vendég rendelkezésére áll.
A kiadványok egy részében hirdetési lehetőséget is biztosítunk a helyi szolgáltatóknak. Az Infocard szintén egy praktikus és népszerű hirdetési forma, a névjegykártya méretű kártyák bemutatják Siófok szolgáltatásait és a város legforgalmasabb pontjain fellelhető hirdetőtáblákon találhatóak.

Információ-, és segítségnyújtás, szakmai tanácsadás

A Tourinform iroda a saját, városi kiadványok mellett rengeteg programajánló és más városokról szóló magazint és füzetet kínál a vendégeknek, illetve jegyértékesítéssel, könyvek és ajándéktárgyak forgalmazásával is foglalkozik.

Az egyesület tagjai számára évente tart közgyűlést, melyen lehetőség nyílik tapasztalatcserére a turisztikai ágazaton belül, illetve tájékoztatást kapnak az éves eredményekről és a jövőt illető tervekről.

A szervezet a szolgáltatók számára naprakész információt nyújt a város turizmusát és a piaci követelményeket, fejlődési lehetőségeket illetően. A tavaly december óta kötelező NTAK rendszer és Vendégem szálláshelykezelő szoftver használatában az iroda napi szinten rendelkezésre állt a segítséget kérők számára, és az online ügyintézésre váltás nehézségeinek leküzdésében.

Az idei nyár népszerű témája volt ezen kívül az MTÜ által meghirdetett Kisfaludy Program magánszálláshelyek fejlesztésére szóló pályázata. Bár a siófoki Tourinform iroda nem volt hivatalos Kisfaludy Pont, számos siófoki magánszálláshely kereste fel segítségért a szervezetet. A munkaszervezet tagjai kellő szakmai felkészültséggel és információval várta a szállásadókat, és ingyenes állította össze a pályázati anyagokat, és a leadás minden lépésében segítséget nyújtott. Azok a szálláshely üzemeltetők, akik a Tourinform iroda segítségével nyújtották be a pályázati anyagot összesen több mint 60 millió forintot nyertek. Népszerű volt az idei évben is a Kajla kampány, melyhez a Tourinform iroda gyűjtötte össze a siófoki pecsételő pontokat.

Rendezvények megálmodása és szervezése

A városi rendezvények, események szervezése és megálmodása terén is aktív szerepet vállalt az évtizedek során a szervezet. Az első Pünkösdi Szezonnyitó rendezvényt anno az Egyesület álmodta, és szervezte meg. 2016-ban a szervezet ötlete volt a Húsvéti Nyuladalom, a Puncs Party, de ezek mellett megszervezte a Borpart és Fröccsfesztet, a Szilveszteri Partykat, és olyan kisebb eseményeket, mint a Jégvirágos Déli Party, Siófok50 kerékpáros túra, Siófok50 Szülinapi Party, Sóstói tekergő stb.

Eredmények – A kezdetektől a Marketing Fővárosa címig

Az Egyesület és a Tourinform iroda munkaszervezete tehát az elmúlt években szakmailag számos eredménnyel és javaslattal járult hozzá Siófok turizmusához. A kutatások lebonyolításától, a koncepciók kidolgozásán, a városi arculatváltáson, a turisztikai szereplők összefogásán túl, a minőségi, újító rendezvényeken, szakmai konferenciákon át egészen addig, hogy a Magyar Marketing Szövetség által kiírt városmarketing pályázaton Siófok marketingkommunikációs tevékenységét díjazták a legnagyobb elismeréssel, így 2018-ban és 2019-ben is Siófok lett a Marketing Fővárosa. A siófoki Tourinform iroda pedig az elmúlt időszakban minden évben minősített Tourinform irodaként működik és az 5. leglátogatottabb iroda az országban.

 

Weitere Neuigkeiten, wichtige Informationen

Ab 0:00 Uhr am 9. Mai (Samstag) bis 24 Uhr am 10. Mai (Sonntag) werden neue Beschränkungen in Siófok einleiten, was für die ganze Wochenende gelten.Die Beschränkungen hat dr. Róbert Lengyel (Bürgermeister von Siófok) im Facebook angemeldet.

 

 

Mit der Milderung der Beschränkungen kann man zahlreich aus den Terrassen und den Gartenlokalen der Restaurant, Konditorei, Bäckereien, Cafés in Siófok wieder vor Ort verbrauchen. In den gastgebenden Geschäfte darf man sich nur aufhalten, wo man mit Mitnahme oder Auslieferung bestellen kann! Bei diesen Geschäften ist die Tragung der Maske verbindlich!

 

Der Umbau der Baross Brücke (zwischen die Indóház Strasse und der Kreisverkehr der Vitorlás Strasse) hat auf unbestimmte Zeit ausgesetzt.

 

Ab 0:00 Uhr am 1. Mai (Freitag) bis 24 Uhr am 3. Mai (Sonntag) werden neue Beschränkungen in Siófok einleiten, was für die ganze Wochenende gelten.Die Beschränkungen hat dr. Róbert Lengyel (Bürgermeister von Siófok) im Facebook angemeldet.

Informationen über die Maßnahmen, die Verschließungen, sowie die Programmwegfallen wegend des Coronavirus (COVID-19) in Siófok.

Wir erfrischen und erweitern laufend diese List!