Hírek
Az érzelmek irányítják az utazási döntéseket
Az elmúlt időszakban megmutatkozó trend, hogy az utazni vágyók döntési folyamatában nagy szerepet töltenek be az érzelmek, és 2020-ban ez sokkal meghatározóbb trendnek bizonyult, mint a korábbi években.
A városmarketing kommunikációért felelős Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda szakmai csapata is erre építette a város marketingstratégiájában központi helyet foglaló Siófoki Élmények kampányt is, illetve a Szállás.hu és Google közös sajtótájékoztatóján erről számolt be Szigetvári József, a foglalási oldal vezérigazgatója is.
A kampány 2019-es indulása óta nagy sikerről tesz tanúbizonyságot, az egyéni visszajelzések és a számszerű eredmények terén is.
A kampány a 360 fokos, integrált marketingstratégia szerves része, amelynek a kiemelt turisztikai termékekre (aktív és sport-, családbarát, kulturális, rendezvény és gasztroturizmus) alapozva, kommunikációs csatornákon és tartalomtípusokon átívelően határoztuk meg fő üzenetét, mely szerint Siófok egy élményekkel teli város, ahol a fent említett turisztikai termékek iránt érdeklődők egész évben találnak számukra tökéletes kikapcsolódást. A készített tartalmak révén minden utazni vágyó megtapasztalhatja a helyi atmoszférát, és ezáltal érzelmileg kötődni tudnak Siófokhoz, mint desztinációhoz.
Nincs ez másként a 2020-as, hamarosan induló téli, valamint jelenleg is nagy sikerrel futó „Ősszel is Siófok!” kampányunk során sem, melyben írott, képes és videós tartalommal is a potenciális utazók érzelmeire hatva népszerűsítjük Siófok őszi kínálatát, fókuszban az aktív és gasztroélményekkel, wellness kínálattal. A siófoki élmények kommunikációjában óriási szerepet játszik a városi turisztikai kínálat felelőseinek összefogása, hiszen ezek a vállalkozások egységes városi kínálatként kommunikálva nem egymás versenytársai, hanem egymást erősítik.
A járvány változást, átalakulást hozott
Az érzelmek által vezérelt utazási döntésekről beszélt Szigetvári József, a Szállás.hu vezérigazgatója is a Google-lel közösen tartott éves, ezúttal online megrendezett trendelemző sajtótájékoztatóján.
Szigetvári József hasznos előadásában hangsúlyozta, hogy a mostani járványra érdemes úgy tekinteni, amely nem válságot, hanem változást, átalakulást hozott, amelynek trendjei csírájukban már korább is megmutatkoztak. "Itt nincsenek ellenségek. Aki harcol, az fantomellenséggel harcol. Változás van, amely során ráadásul nem teljesen új tendenciákkal szembesülünk, hanem a már meglévő trendek erősödnek fel". A szakember példaként említette a Tisza-tó évek óta erősödő pozícióját, és a kis egyedi szálláshelyek és a kistelepülések iránti igény növekedését. Már eddig is lappangó trend volt, de most még inkább felerősödött az a tapasztalat, hogy nem szállodák versenyeznek egymással, hanem szolgáltatások. „Egy válságban pedig, amely bizonytalanságot hoz a piacra, mint a mostani covid járvány, vagy jelentősen csökkentem az áraim, vagy egy nagyobb érték ajánlattal tudom a bizonytalanságot ellensúlyozni, azzal, hogy egyedi szolgáltatást és kiugró minőséget biztosítok” – emelte kis a szakember.
Nem ért még ekkora csapás iparágat
Arra is rámutatott, hogy a válságok teljes iparágakat képesek átalakítani. 2000-ben a dotcom válság során gyökeresen átalakult az IT szektor, 2008-ban ugyanez történt a munkaerő- és pénzügyi piaccal a pénzügyi válságban, és most szintén ez zajlik a turizmussal a covid hatására. A visszaesés mértéke ráadásul sokkoló méretű, a 2008-as pénzügyi válság sem jelentett ekkora csapást az érintett ágazatokra annak idején. A keresési trendek alapján jelentős csökkenés várható a következő hónapokban is. A közvetített összszállás-díjbevétel mindössze a 130 milliárd forintot érheti el 2020 végére, ami folyóáron megegyezik a 2009-es szinttel. Ez tehát nem egy rövid, hanem elhúzódó, gigantikus méretű változás, amelyben egy teljes szektor az életéért küzd. A kilábalás ideje több évre rúghat, a belföldi turizmus volumene 2022-re térhet vissza folyóáron a 2019-es szintre, a kiutazásé 2024-re. Utóbbi reálértékben azonban akár 6 év is lehet. Jelenleg minden állam turizmusa komoly veszteségeket szenved el, ezért világszerte erősek a belföldi üdülést ösztönző programok, ami 2021-ben is érezteti majd hatását, ha jövőre meg is lesz a vakcina. Megfigyelhető egy komoly felhasználói átalakulás is: az üzleti utazás várhatóan lassabban regenerálódik, mivel a cégek hozzászokhatnak ahhoz, hogy a videokonferenciák jelentős költségmegtakarítást jelentenek az utazási kiadásokban. Mindezek miatt minden piaci szereplőnek észszerű volna megnéznie pontosan mennyi forrása maradt, mennyivel rendelkezik most, és azt a lehető leghosszabb távra beosztani.
Az érzelmek irányítják most a döntéseket
„Az elmúlt hónapokban rendkívüli módon fluktuált a kereslet, amely egy külön stresszfaktort jelentett a szakma számára. Sokkal inkább az érzelmek vezérelték az embereket az utazási döntéshozatalban mint mondjuk tavaly. A karantén feloldása, a kiszabadulás érzése keresletcumanit hozott belföldön, de amint érkezett egy hír, hogy Egerben covidos lett egy vízilabdás, lemondták az összes egri foglalást. Fontos tapasztalat, hogy sokkal nagyobb hatása van a médiában megjelenő híreknek mint egy más átalakulásban, válságban. Azok a szálláshelyek állták eddig a sarat, amelyeknek erősebb a brandje, ezért eleve komoly bizalmi viszonyban voltak a vendégeikkel, folyamatosan, transzparensen kommunikáltak, így jobban is tudtak reagálni az érzelem- és kommunikációvezérelt válságra és a digitális csatornákat nagyobb mértékben használtak. A diverz csatornahasználatnak az értékesítésben pedig éppúgy meg lehetett az előnye mint a keresletvezérelt, dinamikus árazásnak, hiszen akik ezt alkalmazták a csúcsidőszakban nagyobb fedezetre tudtak szert tenni, amivel talán könnyebb túlélni a téli időszakot” – tette hozzá a vezérigazgató.
Tényleg annyira drága volt idén a Balaton?
A nyári árnövekedés kérdését megvilágítva Szigetvári elmondta, hogy áprilisig erős visszaesés, majd augusztusig stabil növekedés jellemezte a hazai szálláshelyek átlagárait. A szakember szerint ez némileg csalóka jelenség, ugyanis nem arról volt szó, hogy globálisan nagy mértékben emelkedtek az árak, hanem hogy egy rendszerint külföldön nyaraló, magas fajlagos költésű réteg újfajta vendégkörként jelent meg a piacon, akik magasabb színvonalú és árszínvonalú szolgáltatásokat is vettek igénybe nagyobb kosárértékkel. Tavasszal egyébként a kis vendégházak fogytak el a leghamarabb és a nyár közepi szállodai árboom-ot az is okozta, hogy a hotelek, ahol inkább maradtak szobák, megmaradt kapacitásaikat magas árszínvonalon próbálták értékesíteni. Az egyéb kategóriájú szálláshelyek esetében így kevésbé esett vissza a vendégéjszakaszám, de nem is realizáltak túl nagy árbevételt, míg a hotelek a megcsappant vendégéj ellenére magasabb árbevételt tudtak realizálni a magasabb árértékű szolgáltatások értékesítésével. Azt is hangsúlyozta a szakember, hogy a nyári időszak jobb bevételei szeptemberre, októberre, novemberre elolvadtak a kereslet bezuhanása miatt.
Szállásfoglalás = pizzarendelés
A szakember szerint a turizmus ma már nem létezhet anélkül hogy a piaci szereplők a döntéseket ne adatalapokra helyezzék és a mostani időkben az alkalmazkodás nem lehetőség, hanem kényszer. Az értékesítésben szerinte nem megúszható a digitalizáció: a Channel Manager, Revenue management használat, lojalitás program kialakítása, a marketingben CRM- használat. Az egyediség megfogalmazása sokkal fontosabb mint bármikor. „A vendégeket a versenytársaknak a marketingre fordítható erőforrások csökkenése miatt is közösen lesz érdemes idecsábítani. A kapacitásokat közösen kell most optimalizálni akár úgy, hogy a hirtelen megjelenő keresletet a versenytársnál helyezzük el”.
Szigetvári végezetül elmondta, hogy a Szállás.hu-nál az alkalmazkodás jegyében bevezették az online fizetési rendszert, hiszen az elmúlt időszak e-kereskedelemi robbanása az utazások terén is azt az igényt hozza, hogy néhány gombnyomással megoldható legyen egy szállásfoglalás, akár egy pizzarendelés. Cégüknél emellett folytatódnak a belföldi keresletösztönző kampányok és mivel a közeli autós külföldi utak szegmense áll helyre várhatóan a leghamarabb Lengyelországból, Csehországból és Romániából számítanak keresletnövekedésre.
forrás: turizmusonline.hu
2021-ben visszatér az ősz egyik legnagyobb balatoni gasztrorendezvénye, a siófoki Halfesztivál!
A gasztroélmények mellett koncertek, kalandos gyermekprogramok és minőségi kézműves termékek várnak a család minden tagjára!
Az, hogy megéri-e a pénzünket egy bármilyen típusú ingatlanba fektetni, sok tényezőtől függ. Mivel Siófok egy népszerű üdülőhely, így az adottságai alapján mindig vonzó lehet a befektetők számára. A
A vendéglátás és szabadidő ágazatban működő vállalkozások mellett a szálláshely-szolgáltatók és az utazásszervezők is mentesülnek január végéig a munkáltatói adóterhek megfizetése alól, de ezt igényelni kell.
Már Siófok város utcáit járva a Mikulás és segítője. Figyeljétek Ti is a fehér színű autókat, Integess a Mikulásnak felirattal.