News
Useful information
Januártól digitális okmányolvasóval kell rögzíteni a vendégadatokat
A pénztárgép és a szálláshely-kezelő szoftver után hamarosan még egy új beszerzésre kell felkészülnünk. Januártól már nem lehet kézzel rögzíteni a vendégek adatait az igazolványok vagy útlevelek alapján, hanem kötelező lesz a digitális okmányolvasók használata. A szkennereket minden szállásadónak be kell szereznie.
Júliusban egy kormányrendelet pontosította a szálláshelyek kötelező adatszolgáltatására vonatkozó új előírásokat. Ezt a módosítást augusztusban követte a részletszabályokat tartalmazó kormányrendelet. Ez is hozott olyan új kötelezettséget, amiről korábban nem volt szó. Most derült ki, hogy a vendégek adatait nem kézzel kell felvenni a bemutatott iratokból, hanem digitálisan. Eddig is léteztek már olyan szkennerek, amelyek képesek beolvasni az útlevelek és igazolványok adatait. A használatuk azonban januártól kötelező is lesz. Tehát mi a szálláshely-kezelő szoftver segítségével biztosítjuk az adatszolgáltatást, a program pedig a kötelező adattovábbítást okmányolvasón keresztül teljesíti.
Arról egyelőre nem sokat lehet tudni, hogy ennek az okmányolvasónak milyennek kell lennie – vélhetően még nincs a piacon az ajánlott berendezés. A rendelet erről csak annyit ír, hogy az okmányolvasóra vonatkozó műszaki paramétereket a turisztikai tárhelyszolgáltató majd az elektronikus felületen közzéteszi. Közzétesznek majd egy listát is azokról az eszközökről, melyeket elfogadnak a szálláshelykezelő programhoz. Vásárolni csak ezekből lehet majd.
A szükséges személyi adatokat kötelező lesz ezzel az eszközzel rögzíteni. Kézzel csak azokat az információkat lehet majd a gépre felvinni, amiket a bemutatott okmány nem tartalmaz (pl. érkezés és távozás ideje).
Fel kell tüntetni a regisztrációs számot
Még egy új kötelezettséget kapnak azok, akik az Airbnb, a Booking vagy hasonló közvetítő rendszerén keresztül adják ki a szálláshelyük. Először is megfogalmazták a rendeletben, hogy mit kell szálláshely-közvetítő tevékenységnek tartanunk. Ez egy kereskedelmi szolgáltatás, melynek célja a szolgáltatói kínálatnak és a fogyasztói keresletnek az összehangolása információk nyújtásával és a szálláshelyek konkrét értékesítésével együtt. Ez nem új tevékenység, hiszen ezt végzik a különböző internetes közvetítőoldalak is, mint például a booking.com vagy a szallas.hu. Ide sorolhatjuk az Airbnb működését is.
Ami újdonság, az egy új előírás. Eszerint a szállásközvetítő oldalon fel kell tüntetnünk a szálláshely típusát és a NTAK regisztráció során kapott azonosítószámot. Ezzel a hatóságok a feketén kiadott szálláshelyeket igyekeznek kiszűrni a rendszerből. Az a cél, hogy a közvetítők kínálatában ne jelenhessenek meg olyan szálláshelyek, melyekre nincs engedély, nincsenek benne a hivatalos regisztrációban.
Forrás: 383/2020 kormányrendelet, Hazai Vendégváró, turizmus.com
We inform the residents and guests of Siófok that the prologue of Tour de Hongrie international bicycle race will take place on 11th June. A closed circle route will be introduced (shown on the map) to ensure the safety of the race. Periodic traffic restriciton is expected in the area of the route the day before.
June 11th 2019 from 13:00 to 18:30 : full roadblock on the circle route.
Vehicles can not access the route shown on the map in this period.
On the pass points shown on the map periodic pedestrian crossing will be available.
For more information visit www.siofok.hu
On 14 August 2018, Tour de Hongrie bicycle race will start from Siófok. Regarding this traffic changes are expected during the day.
With 8 winning applications, the Tourism Association of Siófok has received the following title Marketing Capital for Siófok.
Hundreds of children and adults were doing sports in Siófok on May 30, the Challenge Day, which gave the city to third place in the competition.
In 2018, Balaton Hajózási Zrt. Will organize the National Regatta, the National Sailing Club of Hungary Settlement at Siófok on June 9-10. On the occasion of the 50th anniversary of Siófok's birth, 50 settlements will be hosted by the organizers - says BAHART in his statement.