News

Useful information

Ezerarcú Siófok - Hotel Yacht**** Wellness & Business

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

Hogyan vészeltétek/vészelitek át az üzemszünetet?

Mind a Hotel Yacht**** Wellness & Business-ben, mind pedig a Hotel Móló***-ban a szükséges karbantartási, javítási, valamint nagytakarítási feladatokat láttuk el, melyek mellett a szálloda üzemszünet alatti kommunikációját és adminisztratív teendőit menedzseltük.

Milyen változásokat hozott a hotel életében a járvány és a veszélyhelyzet?

A teljes turisztikai szektor napok alatt omlott össze, így egy olyan helyzettel álltunk szemben, melyre – nemcsak nekünk, hanem az ágazat összes szereplőjének – nem volt alkalmazható forgatókönyv. Ez teljesen új megközelítést kívánt, így olyan megoldásokat igyekeztünk bevezetni, mely a megváltozott piaci környezetre ad megfelelő válaszokat. Mindemellett a szálloda csapatát is fel kellett készíteni azokra a változásokra, melyek az újranyitást követően hasznosak lehetnek az üzemeltetés során.

Hogyan érintette a vírushelyzet a csapatot? Kellett csökkenteni a dolgozói létszámon?

A létszámot nem, a munkaidőt viszont csökkentettük, és bértámogatást is igénybe vettünk annak érdekében, hogy az elmúlt évek alatt kiforrott csapatot meg tudjuk tartani.

Volt olyan tervetek, ami a vírus miatt végül nem valósulhatott meg?

Nagy álmokkal vágtunk neki a 2020-as évnek, mely fejlesztések sokaságában testesült volna meg. Ezeket a beruházásokat sajnos halasztanunk kellett, de nem mondtunk le róluk, jelenleg is keressük azt a finanszírozási módot, mellyel az elképzelt és ütemezett fejlesztések meg tudnak valósulni.

A jelenlegi szabályoknak milyen módon tudtok megfelelni? Hogy tudjátok megoldani a vendégek biztonságos fogadását?

Számos intézkedést vezettünk be annak érdekében, hogy vendégeink és munkatársaink egészségét meg tudjuk óvni. Természetesen a személyzet kötelező maszk- és kesztyűhasználata mellett a hotel számos pontján kézfertőtlenítő folyadékot helyezünk ki, fertőtlenítő hatásúak a szappan- és tusfürdő adagolókba töltött szerek is. A szobákban az összes papíralapú tájékoztató anyagot digitálisan tettük elérhetővé. Kidolgoztunk egy, a vírus megjelenése miatti fertőtlenítési és takarítási protokollt, melyet minden részlegünk kötelezően alkalmaz. Emellett természetesen szolgáltatásainkat, a szállodával kapcsolatos általános benyomást úgy igyekszünk alakítani, hogy vendégeink otthonosan érezzék magukat a hotelben.

Mire világított rá a veszélyhelyzet? Mire kell a jövőben jobban odafigyelni?

Ezt elég nehéz lenne röviden megfogalmazni, főként úgy, hogy mindösszesen bő két hónap telt el a veszélyhelyzet kihirdetése óta. Annyi biztos, hogy vendégeinknek sokkal rugalmasabb lemondási feltételeket kell biztosítanunk, valamint olyan új szolgáltatásokat kell bevezetnünk, melyek akár a szobában is elérhetőek és vendégeink kikapcsolódását szolgálják. A kötelező távolságtartás és a higiénia felértékelődése egyértelmű akár középtávon is, így az ezekkel kapcsolatos intézkedések elvégzése és kommunikálása az egyik fő feladatunk.

Az újranyitás után milyen újításokat terveztek még?

Erről még korai beszélni, de annyit hadd áruljak el, hogy többek között szeretnénk a teljes digitalizáció felé elmozdulni.

Van-e olyan újítás, amelyet a vírushelyzet miatt kellett bevezetni, de a továbbiakban, biztonságosabb időkben is alkalmazni fogtok?

Bizonyos folyamatok automatizálása már korábban elkezdődött, ezeket újabb elemekkel szeretnénk bővíteni, melyben a fókusz nemcsak a vendégekkel való kapcsolattartáson, hanem a belső folyamatmenedzsmenten is van.

Mit üzennél a jövőben Siófokra látogatóknak?

Jöjjenek bátran, vigyázunk rájuk és mindemellett igyekszünk felejthetetlen élményekkel gazdagítani az idelátogatókat.smiley

More news, important information

We inform the residents and guests of Siófok that the prologue of Tour de Hongrie international bicycle race will take place on 11th June. A closed circle route will be introduced (shown on the map) to ensure the safety of the race. Periodic traffic restriciton is expected in the area of the route the day before. 

 

June 11th 2019 from 13:00 to 18:30 : full roadblock on the circle route.

Vehicles can not access the route shown on the map in this period. 

On the pass points shown on the map periodic pedestrian crossing will be available.

For more information visit www.siofok.hu

 

 

On 14 August 2018, Tour de Hongrie bicycle race will start from Siófok. Regarding this traffic changes are expected during the day.

With 8 winning applications, the Tourism Association of Siófok has received the following title Marketing Capital for Siófok.

 

Hundreds of children and adults were doing sports in Siófok on May 30, the Challenge Day, which gave the city to third place in the competition.

In 2018, Balaton Hajózási Zrt. Will organize the National Regatta, the National Sailing Club of Hungary Settlement at Siófok on June 9-10. On the occasion of the 50th anniversary of Siófok's birth, 50 settlements will be hosted by the organizers - says BAHART in his statement.