Hírek

Válsághelyzet és újraindítás Siófokon

A koronavírus-járvány válogatás nélkül a gazdaság minden ágazatát megrázta. A világ turizmusa még sajnos soha nem volt ilyen mélyponton, mint most. A turisztikai szektor az elsők közé sorolható az országban, ahol igen drasztikus visszaesés következett be. Az ágazat rendkívül érzékeny és egyből megérzi a változásokat, azonban szerencsére gyorsan és rugalmasan reagál azokra, így remélhetőleg a vírusból való kilábalás során ez előnyt jelenthet majd, és a válság kilábalásában is segítség lehet.

A turisztikai sokk alól sajnos Siófok sem kivétel, a foglalások egyik napról a másikra egészen július és augusztus hónapig bezárólag visszamondásra kerültek, kiürült a város, a siófoki szállodák egytől egyig üzemszünetre kényszerültek, a vendéglátó egységek és turisztikai szolgáltatók korlátozott nyitva tartással működnek. Szerencsére alkalmazkodva a helyzethez több szolgáltatónak sikerült kiszállítással valamilyen szinten életben tartania vállalkozását. A társadalmi összefogás is különleges, mindenki a maga módján és lehetőségeihez mérten dolgozik a közösségért, szolgálva ezzel egy egész város érdekét a vírus elleni küzdelemben.

Ebben az embert próbáló helyzetben kiemelten fontos a társadalmi együttműködés. A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda eddig is nagy hangsúlyt fektetett a helyi turisztikai szereplők és érdekeltek összefogására, a közös munkára, de 2020 nagyobb kihívások elé állítja városunkat, mint gondoltuk.

Válsághelyzetben is együtt Siófokért

Siófokon a legfontosabb jelenleg az, hogy a városvezetés, a város összes vállalkozója, szakmai szervezete, intézménye közös gondolkodással és egy közös célért összefogva lábaljon ki a válsághelyzetből. Siófok turizmusának újjáépítéséhez minden turisztikai szereplőre szükség van, hiszen a szolgáltatóktól a vendéglátó egységeken, a szálláshelyeken, a civil szervezeteken és intézményeken túl a nagyobb vállalatokig mindenki értékes tagja a város életének és turisztikai kínálatának!

A turisztikai szereplők közötti kommunikáció, a társadalmi egyeztetés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az idei évből még kihozzuk a maximumot, és 2021 kezdetén újra büszkén állíthassuk, hogy Siófokon kezdődik a Balaton. Ezért jelenleg a Tourinform iroda csapata is azon dolgozik, hogy egy olyan turisztikai és kommunikációs stratégiát tervezzen meg, melyben meghatározásra kerülnek a Siófok turizmusát újraindító főbb lépések.

Elengedhetetlennek tartjuk, hogy a turisztikai szereplők (szállásadók, vendéglátó egységek, szolgáltatók, az intézmények és vállalatok stb.) és az önkormányzati hivatal egy egységes egészként ugyanazt a kommunikációs stratégiát alkalmazza a város turisztikai talpra állításának érdekében.

A stratégia alakításához rengeteg információt gyűjtünk a helyi szereplőktől is, akikkel egyeztetve körvonalazódik a kép, hogy milyen intézkedésekkel tudunk majd kilábalni városi szinten a válsághelyzetből.

A siófoki szállodák startra készek!

A vállalkozásoktól megkérdeztük, hogy állnak a nyári foglalások, érkeznek-e esetleg újak a nyári időszakra, milyen intézkedéseket vezetnek be a vendégek biztonsága érdekében, és mennyi időre lenne szükségük a nyitáshoz egy esetleges kormánybejelentést követően.

A megkérdezett szállodák között vannak, akik akár az azonnali nyitást is meg tudnák valósítani, de a többségnek szüksége lenne egy, maximum két hétre. A panziók és magánszálláshelyek között vannak, akik egyes egységeiket nem tervezik kinyitni a szezonra, de többségében ők is az azonnali nyitást, vagy az egy-két hetes felkészülési időt említették. A vendégek foglalását tekintve van példa arra is, hogy az időpontokat megtartják, de átfoglalások és lemondások is előfordulnak, sőt örömmel értesültünk róla, hogy valahol újabb foglalások is érkeztek már be a júliusi-augusztusi időszakra is. Természetesen a szállodák többsége biztosítja a vendégeknek az utalványok későbbi felhasználását is.

A kisebb szálláshelyeken sokkal ritkább az új foglalás az elmúlt hetekben, viszont július-augusztust tekintve kevés volt eddig a lemondás is, itt a törzsvendégek tartják foglalásaikat.

Fontos, hogy a nyári szezon két fő hónapján kívül az őszi - szeptember-októberi – foglalásokat tartják a vendégek.

Összességében minden szálláshely típusnál érthetően nagy a visszaesés a tavalyi számokhoz képest, és ettől persze borúlátóak a szálláshely-üzemeltetők, de kitartanak, és mindenki különleges intézkedésekkel készül az újranyitásra. Az intézkedések közül néhány: fertőtlenítős szappanadagolók, kéztisztítók, fokozott fertőtlenítés a közös helyiségekben (kilincsek, kapcsolók, pultok, mosdók, recepció, étterem, wellness részleg, stb.), fokozott ügyelés a higiéniára, kézfertőtlenítők kihelyezése, sűrűbb takarítás, létszámkorlát a wellness részlegben, illetve valahol az is felmerült, hogy a vendégeknek nyilatkozniuk kell egészségi állapotukról.

Volt olyan szállásadó is, aki a biztonsági alapintézkedéseken túl, már hosszú távon alakítja a „járvány utáni életet”. Fokozatosan nyitja meg házát, eleinte fél házzal üzemel majd, hogy például a reggeliztetést biztonságosan meg tudja oldani, és kezdetben a vendégek félelmeit enyhítve biztosítsa számukra a pihenés alatt is a megfelelő kontakt távolságot.

Van, aki borúlátó a nyári szezont illetően, de a többség pozitívan áll hozzá és startra kész! Egy biztos, sajnos már semmi nem lesz olyan, mint a járvány előtti időszakban, és ezekhez a változásokhoz kivétel nélkül mindenkinek alkalmazkodnia kell!

Siófok visszavár! – kommunikációs kampány

A szállásadók által elmondott intézkedések a kommunikáció szempontjából szintén fontosak lesznek, hiszen az utazási kedv élénkülésével a biztonságérzetet is növelnünk kell mind az itt élők, mind pedig az idelátogatók számára. Fontos kihangsúlyoznunk a különleges higiéniai megoldásokat, extrákat, és a Siófokra egyébként jellemző nagy forgalom esetén bevetett intézkedéseket, mint például a létszám korlátozása a wellness részlegekben vagy akár a teljes szálláshelyen.

A járvány miatt Siófok város marketingkommunikációs stratégiája is újratervezést és egy költséghatékony átalakítást igényelt. A kommunikációban eddig is kiemelt szerepe volt az online felületeknek, azonban a lehetőségek most lényegesen átalakultak, és szinte teljes mértékben az online kommunikáció került a központba. Siófok jelenleg az élmények helyett a csend otthona, de az üres utcák, terek és parkok is sok emléket idéznek fel az itt élőkben és a látogatókban egyaránt. A Tourinform iroda csapata ezekre az alapokra helyezte Siófok válságkommunikációját is, melynek fő pillére, hogy kifejezetten az emberek érzelmeire hassunk. Megragadva a kialakult helyzet „szépségét”, készült egy rövidebb imázsvideó az üres városról, amellyel az országos kampányhoz csatlakozva üzenjünk mindenkinek, hogy bár egyelőre otthon kell maradni, de tartsanak ki, hiszen Siófok mindenkit megvár!

A Fürdőegylet, illetve Tourinform iroda üzemelteti a város hivatalos turisztikai oldalait (Hello Siófok – weboldal, Facebook, Instagram oldal), melyeknek költséghatékonyságuk miatt még nagyobb szerepe lett Siófok marketingkommunikációjában. A válságkommunikáció több pillérre építkezik: tájékoztató jellegű információk a városban élők és tartózkodók számára. Hello Otthon - Hello Siófok rovatunk az otthon töltött időszakra tippekkel látja el a közönséget az időtöltési lehetőségekről; csatlakoztunk az országos #maradjotthon kampányhoz is, melynek keretében könnyedebb, imázs jellegű tartalmakat osztunk meg. Elindítottuk országosan a Digitális Utazás Siófokon kommunikációs kampányt is, melynek lényege, hogy az otthon biztonságából és kényelméből az érzelmekre ható képekkel és élményvideókkal emlékeztessük az utazni vágyókat, hogy Siófok ezernyi élményt kínál az egész családnak, és hamarosan újra nyitva áll majd mindenki előtt.

A kommunikációs stratégia folyamatosan frissül a helyzet változásával, a trendek alakulásának megfelelően, készülve ezzel a város turizmusának újraindítására.

A nyáron általában forgalmas és nyüzsgő Siófokot újra kell pozícionálnunk, hiszen az emberek félelme miatt a következő hónapokban népszerűbbek lehetnek majd a nyugodtabb, kisebb, csendesebb települések, melyek nem a tömeges turizmusra építenek. Ezekhez a településekhez hasonlóan Siófoknak is a most fenntarthatóbb, távolságtartóbb turizmusban kell gondolkodnia. Mind városi, vállalkozói, mind pedig egyéni szinten fontos biztosítani az ehhez szükséges rendeleteket, intézkedéseket, eszközöket, melyet szintén egységesen kell majd kommunikálni jövőben a városba látogatók irányába. Fontos, hogy a magánszálláshelyek is ugyanúgy felkészüljenek a megváltozott helyzetre, hiszen a sok szobás szállodákkal szemben felértékelődhetnek a kisebb, kevesebb szobával és férőhellyel rendelkező, elszeparáltabb szálláshelyek, ahol az emberek nagyobb biztonságban érezhetik magukat.

Rengeteg intézkedésre lesz tehát szükség, de sok új lehetőséget is tartogat Siófok számára az újranyitás időszaka. Az elengedhetetlen egységes siófoki kommunikációban óriási szerepe lesz a városi szintű összefogásnak, mellyel együtt lehetőségünk van megágyazni egy sokkal fenntarthatóbb, együttműködőbb turisztikai szemléletnek, melynek kialakításával Siófok a veszélyhelyzet vége után sokkal erősebben léphet majd színre a magyar desztinációk „versenyében”, és magabiztosan haladhat előre városunk az éves 1.000.000 vendégéjszaka szám újbóli eléréséért, és bizonyíthatja, hogy továbbra is Siófokon kezdődik a Balaton!

További hírek; fontos információk

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

A Siófok sokszínűségét bemutató rovatunkban legutóbb a megújult Sió Welness Medical Beauty szalon tulajdonosával, Illyés Krisztinával és férjével Krichenbaum Pállal készítettünk interjút. A beszélgetés során szó esett a megújult arculatról, az új gépekről és kezelésekről, a koronavírus okozta nehézségekről és a jövőbeni fejlesztésekről, tervekről.

- avagy MIRŐL és HOGYAN írj, hogy eloszlasd a vendégeid utazással kapcsolatos bizonytalanságait
(forrás: szibea.hu)

Az újranyitás kapujában állunk és körvonalazódni látszanak, hogy marketingesként mi most a legfontosabb feladat. Olyan információkkal kell a vendégeket ellátni, amelyek meggyőzik őket arról, hogy a szálláshelyen a nyaralás alatt sem fenyegeti veszély az egészségüket és végre biztonságosan kiléphetnek a négy fal közül.

Siófok Pünkösd hétvégéjén nyitásra készül! Természetesen minden biztonsági előírásnak megfelelve, vigyázva Rátok, de már mindenki készen áll arra, hogy visszatérjen az élet Siófokra.

Az idei tavasz rendkívül nehéz helyzetbe hozta Siófok vállalkozóit is, gyorsan és rugalmasan kellett alkalmazkodniuk a helyzethez annak érdekében, hogy ne álljon meg teljesen az élet. Szerencsére a kitartás és a városi szintű összefogás lassan, de biztosan meghozta gyümölcsét, és az enyhítések után, mostanra már újra nyílnak az éttermek, kávézók, cukrászdák teraszai, rövidesen visszatér az élet Siófok utcáira.