News

Useful information

Siófoki Fürdőegylet – 2019-ben is a város turizmusáért

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület, azaz a Tourinform iroda szakmai segítségével elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint I. féléves költség-, és ütemterve. A 2018-as jubileumi évben a Siófok50 koncepció állt a marketingkommunikációs stratégia középpontjában, 2019-ben ezt a szerepet az élményígéretek veszik át.

Az idei év marketing stratégiájának alapját a 2019-es év várható turisztikai és marketing trendjei, a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, a Siófok2020 Turizmusfejlesztési Programban megfogalmazottak, valamint a 2018-as év tapasztalatai adták.

A város kiemelt turisztikai termékei az idei évben a rendezvényturizmus, az aktív- és sport turizmus, a családbarát turizmus, a gasztroturizmus, és a kulturális turizmus.

Siófok marketingkommunikációjának sikerességét a megfelelő szegmentáció adja. Siófok státuszát annak köszönheti, hogy nagyon széles kínálatot tud bemutatni, így széles tömegek számára vonzó. A 2019-es évben a turisztikai trendek közül kiemelendő településmarketing szempontból a személyre szabott szolgáltatások térnyerése. Mint trend, az idei évben nagy hangsúlyt kap a tartalom. Az utazók igényei megváltoztak, egyedi élményeket keresnek és az információkat minél gyorsabban kívánják birtokolni, a kínálat komplexitása okán viszont könnyen és gyorsan kezelhető eszközöket, kommunikációs csatornákat kell választani. Ennek megfelelően több célcsoportot szólítanak meg a fent említett kiemelt turisztikai termékek is a megfelelő csatornákon keresztül.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület már egészen 2000 óta készíti a város marketingstratégiáját és annak kivitelezését, nagyrészt saját erőforrásokból. Azonban 2015 óta a képviselő-testület által megszavazott éves marketing keretnek köszönhetően évről-évre egyre professzionálisabban tudja végezni Siófok marketingkommunikációját. A 2018-as évtől kezdődően a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület felel a város éves turisztikai- és marketingstratégiájáért, a rendezvénykommunikációért, a Balaton-parti Kft. pedig a nagy rendezvények szervezéséért és a Színpart programkínálatáért.

A 2019-es évben is egy részletesen kidolgozott és szakmailag megalapozott marketingkommunikációs stratégiával rendelkezik a város. Az idei évi turisztikai és marketing trendeknek megfelelően a kommunikáció tervezésénél az egyik legnagyobb hangsúlyt az online felületek kapják. Ebbe illeszkedik a város 2018-ban megújított hivatalos turisztikai weboldala, a www.hellosiofok.hu, az ehhez kapcsolódó telefonos alkalmazás, illetve Facebook és Instagram oldala is, melyek az integrált kommunikáció jegyében szintén a Hello Siófok nevet viselik. A digitális felület nagy előnye az egyénre szabhatóság, a gyorsan kezelhető eszközök és a rugalmasság, amely mind tökéletes alapot nyújt a városi rendezvények népszerűsítésére, illetve Siófok imázsának és attrakcióinak széles körben történő kommunikációjára.

Természetesen nemcsak a városi saját, hanem fizetett egyéb online oldalakon is. A hetente megjelenő PR cikkek a város célcsoportjának fogyasztási szokásai alapján válogatott felületeken kerülnek megjelenítésre, melyeket rendszeresen átvesznek vezető országos hírportálok is. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került az élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során.

Nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Országos és regionális csatornákon komplett sugárzási terv alapján célcsoport és fogyasztási szokás specifikusan kerülnek adásba a városról készült televíziós és rádiós spotok. A legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának.

A nyomtatott hirdetési felületek kiválasztásánál több szempontot vett figyelembe a Siófoki Fürdőegylet szakmai csapata. Az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a turizmusfejlesztési stratégia üzenete, miszerint „itt kezdődik a Balaton!”, mindenkihez eljusson. Országos napilapokban, heti- és havi megjelenésű szakmai és szórakoztató magazinokban, információs programfüzetekben, célpiacot említve például osztrák utazási magazinokban és a WizzAir fedélzeti magazinjában is találkozhatunk idén Siófok attrakcióival és rendezvényeivel. A nyomtatott megjelenések közé tartoznak a városi kiadványok is, melyeket az Egyesület szerkeszt, és külföldre, illetve az ország különböző pontjaira eljuttat. A kiadványok információval szolgálnak a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület további tervei közé tartozik a közeljövőre vonatkozóan, hogy a tavaszi és az őszi szezonban is vonzóbbá tegye a turisták számára Siófokot. Az Egyesület korábban is több sikeres rendezvényt álmodott és valósított meg, melyek azóta is jelentős szereplői a városi nagyrendezvény-sorozatnak. A hasonló fogadtatás reményében több kis rendezvényt is útjára indítana, melyek egyben kapcsolódnak a város kiemelt turisztikai termékeihez is. A tervek között szerepel például kerékpártúrák szervezése az aktív turizmus jegyében, vagy tematikus városnéző séták indítása a kulturális turizmushoz kapcsolódóan – az Egyesületnek rengeteg ötlete és elképzelése van a jövőre vonatkozóan, mellyel továbbra is következetesen dolgozik Siófok turizmusáért.

More news, important information

Siófokon nemcsak május utolsó vasárnapján, hanem egész hétvégén gyereknap lesz. Idén különleges állatos programokkal várja a kicsiket és a nagyobbakat a város május 25-én és 26-án. Lesz kutyabemutató, agility pálya, állatos játszóház, ismeretterjesztő műsorok és még egzotikus állatokkal is lehet majd találkozni. Emellett az Ezer Lámpás Éjszakája országos programsorozatához is kapcsolódik a város május 26-án.

Évek óta tartó trend, hogy a turizmusban egyre fontosabb az aktív pihenés és a sport. Siófok a balatoni régió legnagyobb településeként nemcsak az egyik legtöbb sportegyesülettel és tömegsportolási lehetőséggel rendelkező város, de számos színvonalas sportrendezvénynek is otthont ad, így egész évben várja az aktív kikapcsolódásra vágyókat és a sportok iránt érdeklődőket.

 

A város marketingkommunikációjáért felelős Siófoki Fürdőegylet-Turisztikai Egyesület az idei évben az élményekre, az aktív turizmusra koncentrál. A számos rendezvényt, különböző sportolási lehetőséget összefogó programsorozat első állomása a Sóstói Tekergő volt. A kerékpáros túra a balatonvilágosi magas-partra vezetett, majd a Hedon Sörfőzdébe is ellátogattak a résztvevők, onnan pedig a sóstói halastó partján lévő Víztükör Étterembe vezetett az útjuk.

Új nagyrendezvénnyel gazdagodik 2019-ben a Siófoki programkínálat. Idén először, hagyományteremtő szándékkal rendezik meg a Strand Szezonnyitót május 17-19. között, megünnepelve a nyári szezon kezdetét. Az ingyenes rendezvényen fellép Király Viktor és a Magna Cum Laude is.

A benevezett magyarországi települések már készülnek a változatos megmérettetésekre, így az amatőr vitorlásversenyre, a Sió-csatornán zajló sárkányhajó versenyre, valamint a Települési Ízek Utcájában zajló főzőversenyre. A minden bizonnyal látványos és izgalmas versenyeken kívűl színvonalas bemutatkozó műsorokkal is készülnek a települések, melyekre majd a nagyszínpadon kerül sor.