Hírek

Siófoki Fürdőegylet – 2019-ben is a város turizmusáért

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület, azaz a Tourinform iroda szakmai segítségével elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint I. féléves költség-, és ütemterve. A 2018-as jubileumi évben a Siófok50 koncepció állt a marketingkommunikációs stratégia középpontjában, 2019-ben ezt a szerepet az élményígéretek veszik át.

Az idei év marketing stratégiájának alapját a 2019-es év várható turisztikai és marketing trendjei, a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, a Siófok2020 Turizmusfejlesztési Programban megfogalmazottak, valamint a 2018-as év tapasztalatai adták.

A város kiemelt turisztikai termékei az idei évben a rendezvényturizmus, az aktív- és sport turizmus, a családbarát turizmus, a gasztroturizmus, és a kulturális turizmus.

Siófok marketingkommunikációjának sikerességét a megfelelő szegmentáció adja. Siófok státuszát annak köszönheti, hogy nagyon széles kínálatot tud bemutatni, így széles tömegek számára vonzó. A 2019-es évben a turisztikai trendek közül kiemelendő településmarketing szempontból a személyre szabott szolgáltatások térnyerése. Mint trend, az idei évben nagy hangsúlyt kap a tartalom. Az utazók igényei megváltoztak, egyedi élményeket keresnek és az információkat minél gyorsabban kívánják birtokolni, a kínálat komplexitása okán viszont könnyen és gyorsan kezelhető eszközöket, kommunikációs csatornákat kell választani. Ennek megfelelően több célcsoportot szólítanak meg a fent említett kiemelt turisztikai termékek is a megfelelő csatornákon keresztül.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület már egészen 2000 óta készíti a város marketingstratégiáját és annak kivitelezését, nagyrészt saját erőforrásokból. Azonban 2015 óta a képviselő-testület által megszavazott éves marketing keretnek köszönhetően évről-évre egyre professzionálisabban tudja végezni Siófok marketingkommunikációját. A 2018-as évtől kezdődően a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület felel a város éves turisztikai- és marketingstratégiájáért, a rendezvénykommunikációért, a Balaton-parti Kft. pedig a nagy rendezvények szervezéséért és a Színpart programkínálatáért.

A 2019-es évben is egy részletesen kidolgozott és szakmailag megalapozott marketingkommunikációs stratégiával rendelkezik a város. Az idei évi turisztikai és marketing trendeknek megfelelően a kommunikáció tervezésénél az egyik legnagyobb hangsúlyt az online felületek kapják. Ebbe illeszkedik a város 2018-ban megújított hivatalos turisztikai weboldala, a www.hellosiofok.hu, az ehhez kapcsolódó telefonos alkalmazás, illetve Facebook és Instagram oldala is, melyek az integrált kommunikáció jegyében szintén a Hello Siófok nevet viselik. A digitális felület nagy előnye az egyénre szabhatóság, a gyorsan kezelhető eszközök és a rugalmasság, amely mind tökéletes alapot nyújt a városi rendezvények népszerűsítésére, illetve Siófok imázsának és attrakcióinak széles körben történő kommunikációjára.

Természetesen nemcsak a városi saját, hanem fizetett egyéb online oldalakon is. A hetente megjelenő PR cikkek a város célcsoportjának fogyasztási szokásai alapján válogatott felületeken kerülnek megjelenítésre, melyeket rendszeresen átvesznek vezető országos hírportálok is. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került az élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során.

Nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Országos és regionális csatornákon komplett sugárzási terv alapján célcsoport és fogyasztási szokás specifikusan kerülnek adásba a városról készült televíziós és rádiós spotok. A legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának.

A nyomtatott hirdetési felületek kiválasztásánál több szempontot vett figyelembe a Siófoki Fürdőegylet szakmai csapata. Az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a turizmusfejlesztési stratégia üzenete, miszerint „itt kezdődik a Balaton!”, mindenkihez eljusson. Országos napilapokban, heti- és havi megjelenésű szakmai és szórakoztató magazinokban, információs programfüzetekben, célpiacot említve például osztrák utazási magazinokban és a WizzAir fedélzeti magazinjában is találkozhatunk idén Siófok attrakcióival és rendezvényeivel. A nyomtatott megjelenések közé tartoznak a városi kiadványok is, melyeket az Egyesület szerkeszt, és külföldre, illetve az ország különböző pontjaira eljuttat. A kiadványok információval szolgálnak a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület további tervei közé tartozik a közeljövőre vonatkozóan, hogy a tavaszi és az őszi szezonban is vonzóbbá tegye a turisták számára Siófokot. Az Egyesület korábban is több sikeres rendezvényt álmodott és valósított meg, melyek azóta is jelentős szereplői a városi nagyrendezvény-sorozatnak. A hasonló fogadtatás reményében több kis rendezvényt is útjára indítana, melyek egyben kapcsolódnak a város kiemelt turisztikai termékeihez is. A tervek között szerepel például kerékpártúrák szervezése az aktív turizmus jegyében, vagy tematikus városnéző séták indítása a kulturális turizmushoz kapcsolódóan – az Egyesületnek rengeteg ötlete és elképzelése van a jövőre vonatkozóan, mellyel továbbra is következetesen dolgozik Siófok turizmusáért.

További hírek; fontos információk

Siófok évről-évre egyre több programmal várja nyáron a családokat. A Balatonhoz kapcsolódó élmények mellett, mint a Minimax Gyerekhajó, a Bebó Aquapark vagy a felújított strandok, kifejezetten a gyerekeknek szóló, tartalmas kikapcsolódást jelentő programokról is gondoskodik a város. Gyerekkoncertek, filmvetítések és bábelőadások is várják a kicsiket és a nagyobbakat a vakáció alatt Siófokon.

A Tourinform iroda Csapata azon dolgozik, hogy a siófoki élmények tökéletesek legyenek mind az idelátogatók, mind a Siófokon és a környéken élők számára. Ezért készült el az alábbi kérdőíves kutatás is, melynek célja megtudni, mi a benyomásotok Siófokról, mi az amin változtatnátok, mit hiányoltok, mit szerettek, mivel töltöttétek az időtöket a városban amikor itt jártatok, honnan tájékozódtatok a programokról stb.

Köszönjük, hogy segítitek a kutatást válaszaitokkal és egy megosztással!

Mára már a legnagyobb hazai dixieland fesztivál, de 16 évvel ezelőtt jóval szerényebb körülmények között indult útjára a siófoki New Orleans Jazz Fesztivál. Akkor még egyetlen nap alatt tartották a koncerteket, mára azonban hagyománnyá vált, hogy négy nap alatt nyolc különböző zenekar lép fel az ingyenes fesztiválon, amelyet a jazz műfaj egy különleges stílusának, a dixielandnek vagy más néven new orleansi jazznek szenteltek. Idén július 11-14. között rendezik meg a New Orleans Jazz Fesztivált Siófok Fő terén.

Siófokon átadásra kerültek a felújított szabadstrandok, a rengeteg fejlesztésnek köszönhetően 21. századi körülmények várják a pihenni vágyókat. A felújított ezüstparti és aranyparti szakaszok megújult állapotukban sem lesznek fizetősek, továbbra is ingyenes strandként várják mind a helyi mind az idelátogató strandolókat.

Két különleges fesztivállal, a New Orleans Jazz Fesztivállal és a Bor- és Fröccsfesztivállal, szabadtéri színházi előadásokkal, illetve számos ingyenes kulturális programmal érkezik a július Siófokra. Legyen szó irodalomról, zenéről vagy táncról, mindenkit tartalmas kulturális élménnyel vár Siófok. A PLÁZS-on pedig egymást érik a legnépszerűbb könnyűzenei előadók koncertjei. Fellép többek között Majka&Király Viktor, Ákos és a Neoton Família is.