Hírek

Siófoki Fürdőegylet – 2019-ben is a város turizmusáért

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület, azaz a Tourinform iroda szakmai segítségével elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint I. féléves költség-, és ütemterve. A 2018-as jubileumi évben a Siófok50 koncepció állt a marketingkommunikációs stratégia középpontjában, 2019-ben ezt a szerepet az élményígéretek veszik át.

Az idei év marketing stratégiájának alapját a 2019-es év várható turisztikai és marketing trendjei, a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, a Siófok2020 Turizmusfejlesztési Programban megfogalmazottak, valamint a 2018-as év tapasztalatai adták.

A város kiemelt turisztikai termékei az idei évben a rendezvényturizmus, az aktív- és sport turizmus, a családbarát turizmus, a gasztroturizmus, és a kulturális turizmus.

Siófok marketingkommunikációjának sikerességét a megfelelő szegmentáció adja. Siófok státuszát annak köszönheti, hogy nagyon széles kínálatot tud bemutatni, így széles tömegek számára vonzó. A 2019-es évben a turisztikai trendek közül kiemelendő településmarketing szempontból a személyre szabott szolgáltatások térnyerése. Mint trend, az idei évben nagy hangsúlyt kap a tartalom. Az utazók igényei megváltoztak, egyedi élményeket keresnek és az információkat minél gyorsabban kívánják birtokolni, a kínálat komplexitása okán viszont könnyen és gyorsan kezelhető eszközöket, kommunikációs csatornákat kell választani. Ennek megfelelően több célcsoportot szólítanak meg a fent említett kiemelt turisztikai termékek is a megfelelő csatornákon keresztül.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület már egészen 2000 óta készíti a város marketingstratégiáját és annak kivitelezését, nagyrészt saját erőforrásokból. Azonban 2015 óta a képviselő-testület által megszavazott éves marketing keretnek köszönhetően évről-évre egyre professzionálisabban tudja végezni Siófok marketingkommunikációját. A 2018-as évtől kezdődően a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület felel a város éves turisztikai- és marketingstratégiájáért, a rendezvénykommunikációért, a Balaton-parti Kft. pedig a nagy rendezvények szervezéséért és a Színpart programkínálatáért.

A 2019-es évben is egy részletesen kidolgozott és szakmailag megalapozott marketingkommunikációs stratégiával rendelkezik a város. Az idei évi turisztikai és marketing trendeknek megfelelően a kommunikáció tervezésénél az egyik legnagyobb hangsúlyt az online felületek kapják. Ebbe illeszkedik a város 2018-ban megújított hivatalos turisztikai weboldala, a www.hellosiofok.hu, az ehhez kapcsolódó telefonos alkalmazás, illetve Facebook és Instagram oldala is, melyek az integrált kommunikáció jegyében szintén a Hello Siófok nevet viselik. A digitális felület nagy előnye az egyénre szabhatóság, a gyorsan kezelhető eszközök és a rugalmasság, amely mind tökéletes alapot nyújt a városi rendezvények népszerűsítésére, illetve Siófok imázsának és attrakcióinak széles körben történő kommunikációjára.

Természetesen nemcsak a városi saját, hanem fizetett egyéb online oldalakon is. A hetente megjelenő PR cikkek a város célcsoportjának fogyasztási szokásai alapján válogatott felületeken kerülnek megjelenítésre, melyeket rendszeresen átvesznek vezető országos hírportálok is. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került az élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során.

Nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Országos és regionális csatornákon komplett sugárzási terv alapján célcsoport és fogyasztási szokás specifikusan kerülnek adásba a városról készült televíziós és rádiós spotok. A legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának.

A nyomtatott hirdetési felületek kiválasztásánál több szempontot vett figyelembe a Siófoki Fürdőegylet szakmai csapata. Az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a turizmusfejlesztési stratégia üzenete, miszerint „itt kezdődik a Balaton!”, mindenkihez eljusson. Országos napilapokban, heti- és havi megjelenésű szakmai és szórakoztató magazinokban, információs programfüzetekben, célpiacot említve például osztrák utazási magazinokban és a WizzAir fedélzeti magazinjában is találkozhatunk idén Siófok attrakcióival és rendezvényeivel. A nyomtatott megjelenések közé tartoznak a városi kiadványok is, melyeket az Egyesület szerkeszt, és külföldre, illetve az ország különböző pontjaira eljuttat. A kiadványok információval szolgálnak a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület további tervei közé tartozik a közeljövőre vonatkozóan, hogy a tavaszi és az őszi szezonban is vonzóbbá tegye a turisták számára Siófokot. Az Egyesület korábban is több sikeres rendezvényt álmodott és valósított meg, melyek azóta is jelentős szereplői a városi nagyrendezvény-sorozatnak. A hasonló fogadtatás reményében több kis rendezvényt is útjára indítana, melyek egyben kapcsolódnak a város kiemelt turisztikai termékeihez is. A tervek között szerepel például kerékpártúrák szervezése az aktív turizmus jegyében, vagy tematikus városnéző séták indítása a kulturális turizmushoz kapcsolódóan – az Egyesületnek rengeteg ötlete és elképzelése van a jövőre vonatkozóan, mellyel továbbra is következetesen dolgozik Siófok turizmusáért.

További hírek; fontos információk

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

A Siófok sokszínűségét bemutató rovatunkban legutóbb a megújult Sió Welness Medical Beauty szalon tulajdonosával, Illyés Krisztinával és férjével Krichenbaum Pállal készítettünk interjút. A beszélgetés során szó esett a megújult arculatról, az új gépekről és kezelésekről, a koronavírus okozta nehézségekről és a jövőbeni fejlesztésekről, tervekről.

- avagy MIRŐL és HOGYAN írj, hogy eloszlasd a vendégeid utazással kapcsolatos bizonytalanságait
(forrás: szibea.hu)

Az újranyitás kapujában állunk és körvonalazódni látszanak, hogy marketingesként mi most a legfontosabb feladat. Olyan információkkal kell a vendégeket ellátni, amelyek meggyőzik őket arról, hogy a szálláshelyen a nyaralás alatt sem fenyegeti veszély az egészségüket és végre biztonságosan kiléphetnek a négy fal közül.

Siófok Pünkösd hétvégéjén nyitásra készül! Természetesen minden biztonsági előírásnak megfelelve, vigyázva Rátok, de már mindenki készen áll arra, hogy visszatérjen az élet Siófokra.

Az idei tavasz rendkívül nehéz helyzetbe hozta Siófok vállalkozóit is, gyorsan és rugalmasan kellett alkalmazkodniuk a helyzethez annak érdekében, hogy ne álljon meg teljesen az élet. Szerencsére a kitartás és a városi szintű összefogás lassan, de biztosan meghozta gyümölcsét, és az enyhítések után, mostanra már újra nyílnak az éttermek, kávézók, cukrászdák teraszai, rövidesen visszatér az élet Siófok utcáira.