Hírek

Siófoki Fürdőegylet – 2019-ben is a város turizmusáért

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület, azaz a Tourinform iroda szakmai segítségével elkészült Siófok város 2019. évi marketing stratégiája, valamint I. féléves költség-, és ütemterve. A 2018-as jubileumi évben a Siófok50 koncepció állt a marketingkommunikációs stratégia középpontjában, 2019-ben ezt a szerepet az élményígéretek veszik át.

Az idei év marketing stratégiájának alapját a 2019-es év várható turisztikai és marketing trendjei, a 2030-ig szóló Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, a Siófok2020 Turizmusfejlesztési Programban megfogalmazottak, valamint a 2018-as év tapasztalatai adták.

A város kiemelt turisztikai termékei az idei évben a rendezvényturizmus, az aktív- és sport turizmus, a családbarát turizmus, a gasztroturizmus, és a kulturális turizmus.

Siófok marketingkommunikációjának sikerességét a megfelelő szegmentáció adja. Siófok státuszát annak köszönheti, hogy nagyon széles kínálatot tud bemutatni, így széles tömegek számára vonzó. A 2019-es évben a turisztikai trendek közül kiemelendő településmarketing szempontból a személyre szabott szolgáltatások térnyerése. Mint trend, az idei évben nagy hangsúlyt kap a tartalom. Az utazók igényei megváltoztak, egyedi élményeket keresnek és az információkat minél gyorsabban kívánják birtokolni, a kínálat komplexitása okán viszont könnyen és gyorsan kezelhető eszközöket, kommunikációs csatornákat kell választani. Ennek megfelelően több célcsoportot szólítanak meg a fent említett kiemelt turisztikai termékek is a megfelelő csatornákon keresztül.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület már egészen 2000 óta készíti a város marketingstratégiáját és annak kivitelezését, nagyrészt saját erőforrásokból. Azonban 2015 óta a képviselő-testület által megszavazott éves marketing keretnek köszönhetően évről-évre egyre professzionálisabban tudja végezni Siófok marketingkommunikációját. A 2018-as évtől kezdődően a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület felel a város éves turisztikai- és marketingstratégiájáért, a rendezvénykommunikációért, a Balaton-parti Kft. pedig a nagy rendezvények szervezéséért és a Színpart programkínálatáért.

A 2019-es évben is egy részletesen kidolgozott és szakmailag megalapozott marketingkommunikációs stratégiával rendelkezik a város. Az idei évi turisztikai és marketing trendeknek megfelelően a kommunikáció tervezésénél az egyik legnagyobb hangsúlyt az online felületek kapják. Ebbe illeszkedik a város 2018-ban megújított hivatalos turisztikai weboldala, a www.hellosiofok.hu, az ehhez kapcsolódó telefonos alkalmazás, illetve Facebook és Instagram oldala is, melyek az integrált kommunikáció jegyében szintén a Hello Siófok nevet viselik. A digitális felület nagy előnye az egyénre szabhatóság, a gyorsan kezelhető eszközök és a rugalmasság, amely mind tökéletes alapot nyújt a városi rendezvények népszerűsítésére, illetve Siófok imázsának és attrakcióinak széles körben történő kommunikációjára.

Természetesen nemcsak a városi saját, hanem fizetett egyéb online oldalakon is. A hetente megjelenő PR cikkek a város célcsoportjának fogyasztási szokásai alapján válogatott felületeken kerülnek megjelenítésre, melyeket rendszeresen átvesznek vezető országos hírportálok is. Mind a saját, mind a fizetett oldalakon történő megjelenést tekintve a legfőbb cél a minőségi tartalom megosztása, hiszen nagyon fontos elemmé vált a tartalom az online marketing világában, középpontba került az élményígéretek kommunikálása, a sztorik megosztása. Kiemelt figyelmet kapnak tehát idén a Siófokról megjelenő szöveges, képi és videós tartalmak is, melyek szintén előre meghatározott stratégia mentén készülnek az év során.

Nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Országos és regionális csatornákon komplett sugárzási terv alapján célcsoport és fogyasztási szokás specifikusan kerülnek adásba a városról készült televíziós és rádiós spotok. A legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának.

A nyomtatott hirdetési felületek kiválasztásánál több szempontot vett figyelembe a Siófoki Fürdőegylet szakmai csapata. Az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a turizmusfejlesztési stratégia üzenete, miszerint „itt kezdődik a Balaton!”, mindenkihez eljusson. Országos napilapokban, heti- és havi megjelenésű szakmai és szórakoztató magazinokban, információs programfüzetekben, célpiacot említve például osztrák utazási magazinokban és a WizzAir fedélzeti magazinjában is találkozhatunk idén Siófok attrakcióival és rendezvényeivel. A nyomtatott megjelenések közé tartoznak a városi kiadványok is, melyeket az Egyesület szerkeszt, és külföldre, illetve az ország különböző pontjaira eljuttat. A kiadványok információval szolgálnak a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület további tervei közé tartozik a közeljövőre vonatkozóan, hogy a tavaszi és az őszi szezonban is vonzóbbá tegye a turisták számára Siófokot. Az Egyesület korábban is több sikeres rendezvényt álmodott és valósított meg, melyek azóta is jelentős szereplői a városi nagyrendezvény-sorozatnak. A hasonló fogadtatás reményében több kis rendezvényt is útjára indítana, melyek egyben kapcsolódnak a város kiemelt turisztikai termékeihez is. A tervek között szerepel például kerékpártúrák szervezése az aktív turizmus jegyében, vagy tematikus városnéző séták indítása a kulturális turizmushoz kapcsolódóan – az Egyesületnek rengeteg ötlete és elképzelése van a jövőre vonatkozóan, mellyel továbbra is következetesen dolgozik Siófok turizmusáért.

További hírek; fontos információk

A minőség kötelez, s ezt tábla is garantálja! Tegnaptól a Dinasztia Cukrászda és a Bella Italia Étterem Siófokról, a Lavender Terasz Étterem Balatonvilágosról, a Platán Étterem Balatonföldvárról és a Vitorlás Étterem Balatonlelléről is büszkén viselheti a kiváló minőségű vendéglátást tanúsító védnöki táblát.

Új fejlesztést ünnepelhet a város a siófoki Rózsakert és a kikötő környezetében. A frekventált helyen lévő Rózsakertben hamarosan sokkal jobb körülmények fogadják majd az idelátogatókat.

A hónapban kétszer is hallhatja a siófoki közönség Falusi Mariannt. Szeptember 15-én a Pa-dö-dővel koncertezik a Sör és Csülök Fesztiválon, a hónap végén pedig a Jazzencia & Swingmánián lép fel a Sárik Péter Trióval. Falusi Mariann egyébként is szinte hazajár a városba és a déli partra, ami számára a világ közepe.

Új őszi gasztrofesztivállal jelentkezik a Balaton-part legnagyobb városa: szeptember 13-15. között rendezik meg az első Sör és Csülök Fesztivált a siófoki Fő téren. A háromnapos rendezvényen fellép az Abrakazabra és Heincz Gábor Biga, a Road és a Pa-dö-dő is, miközben különleges söröket és ételeket kóstolhatnak a résztvevők.

Hihetetlen népszerűségnek örvendett a "Hol vagy, Kajla?" program Siófokon.  A nyári pecsétgyűjtő kampány időszaka alatt több mint 1200 gyermek kereste Kajlát a siófoki Tourinform irodában.