Hírek

Siófok a Marketing Summiton

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület marketinges csapata a november 14-16. között részt vett a 29. Országos Marketing Konferencián, a Marketing Summiton. A háromnapos előadássorozaton hallhattunk a 2018-ban lezajlott sikeres és sikertelen marketingkommunikációs kampányokról, tapasztalatokról, illetve természetesen megismerkedtünk a 2019-es marketingtrendekkel is.

A konferencia szervezői különös hangsúlyt fektettek a social media felületekre, a Facebookra, az Instagramra, a YouTube-ra, és ezekben a felületekben rejlő hirdetési lehetőségekre, de természetesen kiemelt helyet kapott a Google sokoldalú termékpalettája is, köztük a hirdetéskezelő, a Google Ads.
Az első napon szó esett a Marketing IQ-ról, majd a WMN alapító-főszerkesztője, D. Tóth Kriszta beszélt a brandaktivizációról, márkázott tartalomról és vizuális storytellingről.  A nap folyamán olyan marketinggel foglalkozó ügynökségek előadásait hallhattuk, mint a Pattern Digital, a SpringTab, vagy az RG Stúdió.  Rengeteget tanultunk a content multiplication eszközéről, a tartalomgyártásról, az intelligens piackutatásról, és az influencer kampányok titkáról. Megtudhattuk, hogy az adatvezérelt marketing különösen fontos a digitális világban, a hatékonyság és a kockázatcsökkentés mellett pedig a valódi értékteremtésre is ügyelni kell. Arról is szó esett, hogy a mesterséges intelligencia és a marketing kapcsolata különösen érdekes témakör lesz a közeljövőben. A kerekasztal beszélgetések során betekintést nyertünk a gyógyszeripar, az FMCG szektor és a pénzintézetek marketing kihívásaiba is, ahol rengeteg hasznos információval gazdagodtunk.

A második nap Magyarország TOP 50 legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőjének előadásaival és eszmecseréivel folytatódott. Hasznos esettanulmányokat hallhattunk a szakma elismert képviselőitől, rengeteg új ötletre inspirálta csapatunkat a sok érdekes előadás. Olyan kampányok hátterébe nyertünk betekintést, mint a Hell energiaital együttműködése Bruce Willisszel, a Borsodi Diósgyőr szponzorációja, a Spar egészséges életmódot népszerűsítő kampánya, vagy a Lego és a Rossman influencer együttműködései. Megismerhettük tehát a sikeres kampányok összetevőit, és friss hozzáállással, új eszközökkel, rengeteg eredeti és ígéretes kampányötlettel zártuk ezt a napot.

Végül a Digital MasterClass keretében megismerhettük a 2019-ben megkerülhetetlen technológiai folyamatokat. Csapatunk ez idáig is naprakésznek bizonyult a digitális trendek terén, de célunk az állandó tanulás, ezért nagy örömmel vettünk részt a harmadik napon, amelynek fókuszában a digitális marketingstratégia tervezés állt. A Reprise Digital, a Hinora Group, a Reputation.hu és a The Pitch ügynökségek munkatársaitól teljes körű tájékoztatást kaptunk a Google Ads újdonságairól, a kreatív hirdetések 2019-es trendjeiről, a legjobb Facebook és Instagram megoldásokról, a keresőoptimalizálásról, a tartalommarketingről és az online brandépítésről, melyeket nagy lelkesedéssel építünk bele mindennapjainkba a Siófoki Fürdőegylet munkája során.

A három nap alatt a marketing és a kommunikáció szakma legjelesebb képviselői megerősítették bennünk azt a gondolatot, hogy 2019-ben is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a digitális marketingre. A közösségi média elengedhetetlen csatornája a marketingkommunikációnak, a Facebook, az Instagram és a YouTube kikerülhetetlen eszközei az eredményes munkának, ahogyan a Google széles termékkínálatát – főleg a Google Ads eszközt – is kifejezetten érdemes hasznosítani, hiszen a 2019-es trendek azt mutatják, hogy ezekben van a siker kulcsa. Ezek mellett az olyan technikai újdonságok is egyre nagyobb teret hódítanak, mint a virtuális- vagy a kiterjesztett valóság eszközei, így ez az irány is szem előtt tartandó. A Siófoki Fürdőegylet munkatársaiként tehát határozottan haladunk tovább a kijelölt úton, kiegészülve a konferencián megszerzett hasznos tudással, melyből egyesületünk tagjainak és Siófok városának is elismerést és előnyt kovácsolhatunk versenytársaikkal szemben.

 

(kreatív: Magyar Marketing Szövetség Facebook oldala)

További hírek; fontos információk

Január utolsó hétvégéje a farsang jegyében telik Siófokon. Január 25-én és 26-án rendezik meg a III. Toros Partyt kolbásztöltőversennyel, hagyományőrző programokkal, vásárral, mohácsi busókkal és sok-sok farsangi finomsággal. Január 26-án pedig a Balatuning Egyesület is megtartja idei első közösségi sportprogramját, a néphagyományok előtt is tisztelgő Maszka Run & Asszonyfarsangot.

Siófok ismét első helyet szerzett a Programturizmus.hu oldalának toplistáján a legnépszerűbb városok versenyében. A több mint 8.4 millió felhasználóval és 40 millió feletti oldalmegtekintéssel büszkélkedő programinformációs oldal szerkesztői a 2019-es év statisztikái alapján rangsorokat állítottak össze a legnépszerűbb programokról, településekről és rendezvényhelyszínekről.

2019-ben a már megszokott, változatos programokon túl számos új élménnyel várt mindenkit Siófok. Még több lehetőség nyílt az aktív kikapcsolódásra, emellett új gasztrofesztivállal is gazdagodott az őszi kínálat. A cél 2020-ban is az, hogy egész évben változatos élményeket kínáljon a város, ezáltal a balatoni programkínálatot is színesítve.

Hosszú és türelemmel viselt betegség után életének 97. évében elhunyt Varga Imre szobrászművész. A művésztől 2020. január 8-á11 órakor búcsúzunk a siófoki Szépvölgyi utcai temető ravatalozójában.

Érdemes Siófokon indítani 2020-at, hiszen januárban is számos élményt tartogat a város minden korosztály számára. Lesz Farsangi Toros Party, Szauna Show-val egybekötött Országos Szaunamester Bajnokság, nyitva áll a Siófoki Jégkikötő és még Kajlát is meg lehet a városban keresni.