Hírek

Siófok a Marketing Summiton

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület marketinges csapata a november 14-16. között részt vett a 29. Országos Marketing Konferencián, a Marketing Summiton. A háromnapos előadássorozaton hallhattunk a 2018-ban lezajlott sikeres és sikertelen marketingkommunikációs kampányokról, tapasztalatokról, illetve természetesen megismerkedtünk a 2019-es marketingtrendekkel is.

A konferencia szervezői különös hangsúlyt fektettek a social media felületekre, a Facebookra, az Instagramra, a YouTube-ra, és ezekben a felületekben rejlő hirdetési lehetőségekre, de természetesen kiemelt helyet kapott a Google sokoldalú termékpalettája is, köztük a hirdetéskezelő, a Google Ads.
Az első napon szó esett a Marketing IQ-ról, majd a WMN alapító-főszerkesztője, D. Tóth Kriszta beszélt a brandaktivizációról, márkázott tartalomról és vizuális storytellingről.  A nap folyamán olyan marketinggel foglalkozó ügynökségek előadásait hallhattuk, mint a Pattern Digital, a SpringTab, vagy az RG Stúdió.  Rengeteget tanultunk a content multiplication eszközéről, a tartalomgyártásról, az intelligens piackutatásról, és az influencer kampányok titkáról. Megtudhattuk, hogy az adatvezérelt marketing különösen fontos a digitális világban, a hatékonyság és a kockázatcsökkentés mellett pedig a valódi értékteremtésre is ügyelni kell. Arról is szó esett, hogy a mesterséges intelligencia és a marketing kapcsolata különösen érdekes témakör lesz a közeljövőben. A kerekasztal beszélgetések során betekintést nyertünk a gyógyszeripar, az FMCG szektor és a pénzintézetek marketing kihívásaiba is, ahol rengeteg hasznos információval gazdagodtunk.

A második nap Magyarország TOP 50 legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőjének előadásaival és eszmecseréivel folytatódott. Hasznos esettanulmányokat hallhattunk a szakma elismert képviselőitől, rengeteg új ötletre inspirálta csapatunkat a sok érdekes előadás. Olyan kampányok hátterébe nyertünk betekintést, mint a Hell energiaital együttműködése Bruce Willisszel, a Borsodi Diósgyőr szponzorációja, a Spar egészséges életmódot népszerűsítő kampánya, vagy a Lego és a Rossman influencer együttműködései. Megismerhettük tehát a sikeres kampányok összetevőit, és friss hozzáállással, új eszközökkel, rengeteg eredeti és ígéretes kampányötlettel zártuk ezt a napot.

Végül a Digital MasterClass keretében megismerhettük a 2019-ben megkerülhetetlen technológiai folyamatokat. Csapatunk ez idáig is naprakésznek bizonyult a digitális trendek terén, de célunk az állandó tanulás, ezért nagy örömmel vettünk részt a harmadik napon, amelynek fókuszában a digitális marketingstratégia tervezés állt. A Reprise Digital, a Hinora Group, a Reputation.hu és a The Pitch ügynökségek munkatársaitól teljes körű tájékoztatást kaptunk a Google Ads újdonságairól, a kreatív hirdetések 2019-es trendjeiről, a legjobb Facebook és Instagram megoldásokról, a keresőoptimalizálásról, a tartalommarketingről és az online brandépítésről, melyeket nagy lelkesedéssel építünk bele mindennapjainkba a Siófoki Fürdőegylet munkája során.

A három nap alatt a marketing és a kommunikáció szakma legjelesebb képviselői megerősítették bennünk azt a gondolatot, hogy 2019-ben is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a digitális marketingre. A közösségi média elengedhetetlen csatornája a marketingkommunikációnak, a Facebook, az Instagram és a YouTube kikerülhetetlen eszközei az eredményes munkának, ahogyan a Google széles termékkínálatát – főleg a Google Ads eszközt – is kifejezetten érdemes hasznosítani, hiszen a 2019-es trendek azt mutatják, hogy ezekben van a siker kulcsa. Ezek mellett az olyan technikai újdonságok is egyre nagyobb teret hódítanak, mint a virtuális- vagy a kiterjesztett valóság eszközei, így ez az irány is szem előtt tartandó. A Siófoki Fürdőegylet munkatársaiként tehát határozottan haladunk tovább a kijelölt úton, kiegészülve a konferencián megszerzett hasznos tudással, melyből egyesületünk tagjainak és Siófok városának is elismerést és előnyt kovácsolhatunk versenytársaikkal szemben.

 

(kreatív: Magyar Marketing Szövetség Facebook oldala)

További hírek; fontos információk

Hosszú és türelemmel viselt betegség után 2019. december 9-én életének 97. évében otthonában elhunyt Varga Imre szobrászművész.

A héten Siófokra is megérkezik a Mikulás: ott lesz a Fő téren, a Szent Miklós hajó fedélzetén, a Mikulásfutáson pedig bárki télapóvá válhat. Összeszedtük, milyen tematikus programok várják a gyerekeket és a családokat Mikulás-nap alkalmából Siófokon.

November 28-án a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda munkatársai a Marketing Diamond Awards díjátadóján vettek részt Budapesten, ahol a marketingkommunikációs szakma legsikeresebb marketing megoldásait értékelte a szakmailag elismert emberekből álló zsűri.

Az év utolsó hónapjára is számos különleges élményt tartogat Siófok. Megnyitja kapuit a Siófoki Jégkikötő, készülhetünk az ünnepekre az Aranycsengő Adventi Vásárban, lesz Mikulásfutás, Évzáró Puncs Party és természetesen a szilveszteri buli sem maradhat ki a decemberi programok közül.

December 3-án 17 órától szeretettel várják a tisztelt érdeklődőket az Európai Unió és a Magyar Állam támogatásával megvalósuló, a Balatont érintő fejlesztésekről szóló lakossági fórumra, melyet Siófok Város Önkormányzata Házasságkötő termében rendeznek meg.