Hírek

Siófok a Marketing Summiton

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület marketinges csapata a november 14-16. között részt vett a 29. Országos Marketing Konferencián, a Marketing Summiton. A háromnapos előadássorozaton hallhattunk a 2018-ban lezajlott sikeres és sikertelen marketingkommunikációs kampányokról, tapasztalatokról, illetve természetesen megismerkedtünk a 2019-es marketingtrendekkel is.

A konferencia szervezői különös hangsúlyt fektettek a social media felületekre, a Facebookra, az Instagramra, a YouTube-ra, és ezekben a felületekben rejlő hirdetési lehetőségekre, de természetesen kiemelt helyet kapott a Google sokoldalú termékpalettája is, köztük a hirdetéskezelő, a Google Ads.
Az első napon szó esett a Marketing IQ-ról, majd a WMN alapító-főszerkesztője, D. Tóth Kriszta beszélt a brandaktivizációról, márkázott tartalomról és vizuális storytellingről.  A nap folyamán olyan marketinggel foglalkozó ügynökségek előadásait hallhattuk, mint a Pattern Digital, a SpringTab, vagy az RG Stúdió.  Rengeteget tanultunk a content multiplication eszközéről, a tartalomgyártásról, az intelligens piackutatásról, és az influencer kampányok titkáról. Megtudhattuk, hogy az adatvezérelt marketing különösen fontos a digitális világban, a hatékonyság és a kockázatcsökkentés mellett pedig a valódi értékteremtésre is ügyelni kell. Arról is szó esett, hogy a mesterséges intelligencia és a marketing kapcsolata különösen érdekes témakör lesz a közeljövőben. A kerekasztal beszélgetések során betekintést nyertünk a gyógyszeripar, az FMCG szektor és a pénzintézetek marketing kihívásaiba is, ahol rengeteg hasznos információval gazdagodtunk.

A második nap Magyarország TOP 50 legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőjének előadásaival és eszmecseréivel folytatódott. Hasznos esettanulmányokat hallhattunk a szakma elismert képviselőitől, rengeteg új ötletre inspirálta csapatunkat a sok érdekes előadás. Olyan kampányok hátterébe nyertünk betekintést, mint a Hell energiaital együttműködése Bruce Willisszel, a Borsodi Diósgyőr szponzorációja, a Spar egészséges életmódot népszerűsítő kampánya, vagy a Lego és a Rossman influencer együttműködései. Megismerhettük tehát a sikeres kampányok összetevőit, és friss hozzáállással, új eszközökkel, rengeteg eredeti és ígéretes kampányötlettel zártuk ezt a napot.

Végül a Digital MasterClass keretében megismerhettük a 2019-ben megkerülhetetlen technológiai folyamatokat. Csapatunk ez idáig is naprakésznek bizonyult a digitális trendek terén, de célunk az állandó tanulás, ezért nagy örömmel vettünk részt a harmadik napon, amelynek fókuszában a digitális marketingstratégia tervezés állt. A Reprise Digital, a Hinora Group, a Reputation.hu és a The Pitch ügynökségek munkatársaitól teljes körű tájékoztatást kaptunk a Google Ads újdonságairól, a kreatív hirdetések 2019-es trendjeiről, a legjobb Facebook és Instagram megoldásokról, a keresőoptimalizálásról, a tartalommarketingről és az online brandépítésről, melyeket nagy lelkesedéssel építünk bele mindennapjainkba a Siófoki Fürdőegylet munkája során.

A három nap alatt a marketing és a kommunikáció szakma legjelesebb képviselői megerősítették bennünk azt a gondolatot, hogy 2019-ben is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a digitális marketingre. A közösségi média elengedhetetlen csatornája a marketingkommunikációnak, a Facebook, az Instagram és a YouTube kikerülhetetlen eszközei az eredményes munkának, ahogyan a Google széles termékkínálatát – főleg a Google Ads eszközt – is kifejezetten érdemes hasznosítani, hiszen a 2019-es trendek azt mutatják, hogy ezekben van a siker kulcsa. Ezek mellett az olyan technikai újdonságok is egyre nagyobb teret hódítanak, mint a virtuális- vagy a kiterjesztett valóság eszközei, így ez az irány is szem előtt tartandó. A Siófoki Fürdőegylet munkatársaiként tehát határozottan haladunk tovább a kijelölt úton, kiegészülve a konferencián megszerzett hasznos tudással, melyből egyesületünk tagjainak és Siófok városának is elismerést és előnyt kovácsolhatunk versenytársaikkal szemben.

 

(kreatív: Magyar Marketing Szövetség Facebook oldala)

További hírek; fontos információk

A tavalyi együttműködés sikere után idén ismét saját sorozattal érkezik a budapesti Játékszín a siófoki SzínPartra. Júliusban és augusztusban összesen hat szombat estén át láthatja a siófoki közönség a Játékszín legnépszerűbb darabjait, például a Menopauzát és a Legénybúcsút olyan sztárokkal, mint Hernádi Judit, Bánsági Ildikó, Gálvölgyi János, Szulák Andrea, Kovács Patrícia, Dobó Kata, Nagy Sándor, Csonka András és Szente Vajk.

Aki járt már Siófokon, azon belül is Szabadifürdőn, biztosan találkozott a tradicionális ízeket felsorakoztató János Vendéglővel. A családias hangulat, a magyaros ételek, a környékbeli alapanyagok használata és az ott dolgozók hozzáállása teszi igazán különlegessé az atmoszférát, ami nem véletlenül késztet visszatérésre mindenkit, akinek valaha volt alkalma megállni ott egy ebédre.  Interjúnk során Kovács Jánossal, a János Vendéglő tulajdonosával beszélgettünk a vendéglátásról, a Balatonról és a sikerhez vezető útról.

Idén is megrendezésre kerül az "Az Év Fürdője 2019" szavazás, ahol a siófoki Galerius Élményfürdő és Wellness Központ-ra is lehet szavazni:

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos nyári kampányának célja, hogy a kisiskolások jobban megismerjék Magyarországot és annak nevezetességeit. A kampány segítségével a gyermekek tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, emellett virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök segítségével.

Várhatóan hatszáznál több hajó áll majd rajthoz a július közepén rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon a szervező Magyar Vitorlás Szövetség várakozása szerint. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, így hozzájárul a helyi turizmus fejlődéséhez, a sport, és ezen belül a vitorlázás népszerűsítéséhez.