Hírek

Mit csinál a Tourinform és a Fürdőegylet?

Mit csinál a Fürdőegylet és a Tourinform iroda?

Kicsit több mint 100 éves múlt, töretlen szakmai elhivatottság, összetett feladatok, megszámlálhatatlan órányi munka, kiemelkedő eredmények, országos elismertség, és megannyi értékes szakember közös munkája. Ez mind a Turisztikai Egyesület és a Tourinform iroda.

De lássuk kicsit bővebben, mit is csinált eddig és most a szervezet az elmúlt években!

Megalakulás – történelmi múlt

A Siófoki Fürdőegylet-Turisztikai Egyesület nagy múltra tekint vissza. Az 1914-ben május 24-én alakult Fürdőegylet anno az első civil szerveződés volt az országban, mely a helyi fürdőélet megszervezésére jött létre. A siófoki Tourinform iroda „City Tours Siófok Touristinform” néven 1994-ben alakult meg az első vidéki Tourinform irodaként az országban, melynek kezdeményezésére a Fürdőegylet a siófoki vállalkozásokat tömörítő szervezetté alakult át, majd 2007-től TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) szervezetként működött és működik jelenleg is a Víztorony épületében. Az Egyesület, egy országos szinten elismert szakmai szervezet, mely anno a TDM hálózat országos kialakításában is aktív szerepet vállalt. A szakmai szervezet lelkét kezdetektől fogva a Tourinform iroda munkaszervezete adja. A turisztikai egyesület és az iroda feladatai meglehetősen összetettek.

Elhivatottság Siófok turizmusáért - feladatok

A 2007-ben átalakult Siófoki Fürdőegylet - Turisztikai Egyesület azért jött létre, hogy munkaszervezetével, a Tourinform irodával egy komplett szervezeti struktúrával összefogja és támogassa a város turisztikai szereplőit, segítse az önkormányzat turisztikai feladatait, és ellássa a város marketingkommunikációját. A szervezet egyfajta kapocs a városvezetés, a vállalkozók, a civil szervezetek és a turizmusból élő szolgáltatók között.

A turisztikai egyesület fő feladatai és céljai közé tartozik a helyi turizmus fejlesztése, szakmai közép és hosszútávú turisztikai koncepciók készítése a város részére, a turisztikai tevékenység szakmai színvonalának fejlesztése, a turizmusban érdekelt vállalkozások, szolgáltatók tevékenységének összehangolása, támogatása, érdekképviselete, az önkormányzati és vállalkozói turisztikai tevékenységek összehangolása, a turisztikai termékfejlesztés kezdeményezése, hatékony turisztikai marketing stratégia kialakítása a tagok és a turisztikában érintettek széleskörű bevonásával, illetve a Tourinform iroda működtetése.

A fő tevékenységek mellett természetesen a feladatkörök száma igen széleskörű.

Pályázatírás, projektmenedzsment

A Fürdőegylet által 2009-ben elnyert „TDM pályázati” támogatás lehetővé tette a turisztikai egyesület számára, hogy számos kulcsterületen, így a partnerség terén is stratégiai jellegű programokat dolgozzon ki és valósítson meg. Az elnyert pályázati forrásból sikerült a Víztoronyban megvalósítani a Tourinform iroda infrastruktúrájának kivitelezését. A 2. elnyert TDM pályázat során 2012-ben pedig sikeresen elindított egy tudatos marketingkommunikációt Siófok számára. Az intenzív szakmai desztinációs munkának köszönhetően a szervezet elnyerte 2014-ben „Év TDM szervezete” díjat.

Városmarketing kommunikáció

Az egyesület és a Tourinform iroda a turisztikai fejlesztési javaslatokon túl már a 2000-es évektől ellátja Siófok városmarketing feladatait, és évente elkészíti a város kommunikációs stratégiáját. 2015-ben a szervezet szakmai közbenjárásával elkészült Siófok Középtávú Turisztikai Koncepciója és új arculata. Az évente elkészülő marketing stratégiákat a szakmában jártas kollégák készítik el. A stratégiák magukba foglalják az írott, képes, videós és grafikai tartalmak elkészítését, mind pedig az offline, online, illetve TV és rádió csatornákon való megjelentetését. A kommunikáció középpontjában a kiemelt turisztikai termékek állnak (családbarát, aktív, kulturális, gasztro- és rendezvényturizmus), e köré épülnek fel a képes, videós és írott formában is megjelenő élményígéretek, a fő üzenet pedig a város szlogenje: Itt kezdődik a Balaton! A turisták számára könnyen beazonosítható arculat, amely az egész város kínálatát összefogja, egységes képet mutat Siófokról. A város logója, szlogenje és a kommunikációba illeszkedő hívószavak minden felületen és formában visszaköszönnek, és a város minden célcsoportját megszólítják.

A szervezet üzemelteti a város hivatalos turisztikai weboldalát, a www.hellosiofok.hu oldalt, illetve a „Hello Siófok” márka a közösségi médiában is jelen van: a Facebook és Instagram oldalak több mint 40.000 követővel rendelkeznek, melyeken friss és pontos információk szerepelnek Siófokról.

A szervezet készíti a hivatalos siófoki turisztikai kiadványokat minden évben. A tájékoztató, információs füzetek közé tartozik a programokat, szolgáltatókat, térképeket és élményeket felsorakoztató Városkalauz, a Várostérkép, az Imázskiadvány, a Fedezd fel Siófok környékét! kiadvány, a Rendezvénynaptár és a Konferencia kiadvány, a Siófok városkönyv is, melyeket országszerte terjeszt a Tourinform hálózat, illetve minden betérő vendég rendelkezésére áll.
A kiadványok egy részében hirdetési lehetőséget is biztosítunk a helyi szolgáltatóknak. Az Infocard szintén egy praktikus és népszerű hirdetési forma, a névjegykártya méretű kártyák bemutatják Siófok szolgáltatásait és a város legforgalmasabb pontjain fellelhető hirdetőtáblákon találhatóak.

Információ-, és segítségnyújtás, szakmai tanácsadás

A Tourinform iroda a saját, városi kiadványok mellett rengeteg programajánló és más városokról szóló magazint és füzetet kínál a vendégeknek, illetve jegyértékesítéssel, könyvek és ajándéktárgyak forgalmazásával is foglalkozik.

Az egyesület tagjai számára évente tart közgyűlést, melyen lehetőség nyílik tapasztalatcserére a turisztikai ágazaton belül, illetve tájékoztatást kapnak az éves eredményekről és a jövőt illető tervekről.

A szervezet a szolgáltatók számára naprakész információt nyújt a város turizmusát és a piaci követelményeket, fejlődési lehetőségeket illetően. A tavaly december óta kötelező NTAK rendszer és Vendégem szálláshelykezelő szoftver használatában az iroda napi szinten rendelkezésre állt a segítséget kérők számára, és az online ügyintézésre váltás nehézségeinek leküzdésében.

Az idei nyár népszerű témája volt ezen kívül az MTÜ által meghirdetett Kisfaludy Program magánszálláshelyek fejlesztésére szóló pályázata. Bár a siófoki Tourinform iroda nem volt hivatalos Kisfaludy Pont, számos siófoki magánszálláshely kereste fel segítségért a szervezetet. A munkaszervezet tagjai kellő szakmai felkészültséggel és információval várta a szállásadókat, és ingyenes állította össze a pályázati anyagokat, és a leadás minden lépésében segítséget nyújtott. Azok a szálláshely üzemeltetők, akik a Tourinform iroda segítségével nyújtották be a pályázati anyagot összesen több mint 60 millió forintot nyertek. Népszerű volt az idei évben is a Kajla kampány, melyhez a Tourinform iroda gyűjtötte össze a siófoki pecsételő pontokat.

Rendezvények megálmodása és szervezése

A városi rendezvények, események szervezése és megálmodása terén is aktív szerepet vállalt az évtizedek során a szervezet. Az első Pünkösdi Szezonnyitó rendezvényt anno az Egyesület álmodta, és szervezte meg. 2016-ban a szervezet ötlete volt a Húsvéti Nyuladalom, a Puncs Party, de ezek mellett megszervezte a Borpart és Fröccsfesztet, a Szilveszteri Partykat, és olyan kisebb eseményeket, mint a Jégvirágos Déli Party, Siófok50 kerékpáros túra, Siófok50 Szülinapi Party, Sóstói tekergő stb.

Eredmények – A kezdetektől a Marketing Fővárosa címig

Az Egyesület és a Tourinform iroda munkaszervezete tehát az elmúlt években szakmailag számos eredménnyel és javaslattal járult hozzá Siófok turizmusához. A kutatások lebonyolításától, a koncepciók kidolgozásán, a városi arculatváltáson, a turisztikai szereplők összefogásán túl, a minőségi, újító rendezvényeken, szakmai konferenciákon át egészen addig, hogy a Magyar Marketing Szövetség által kiírt városmarketing pályázaton Siófok marketingkommunikációs tevékenységét díjazták a legnagyobb elismeréssel, így 2018-ban és 2019-ben is Siófok lett a Marketing Fővárosa. A siófoki Tourinform iroda pedig az elmúlt időszakban minden évben minősített Tourinform irodaként működik és az 5. leglátogatottabb iroda az országban.

 

További hírek; fontos információk

A facebook.com/hellosiofok oldalon közzétett nyereményjáték szabályzata.

2020 nyara az elmúlt évekhez képest történelmi számokkal vonul majd be a turisztikai ágazat emlékezetébe. Soha nem látott csúcson a belföldi utazók és vendégéjszakák száma, ugyanakkor a fővárosi szálláshelyek továbbra is mélyrepülésben.

Meglepő adatok derültek ki a digitális forgalomfigyelésen alapuló LocSight elemzéséből: egy hónapnál is többet töltött idén a Balatonon a látogatók 28%-a. Természetesen köztük jelentős számban voltak azok, akik saját ingatlannal rendelkeznek a tónál.

Véget ért a szünidő, a nyár folyamán együttesen több száz pecsétet osztottak ki a siófoki partnerek a Kajlát kereső kisdiákok számára. Siófokon számos helyen várták kedvezménnyel a gyermekeket és családjaikat, akik pecsételő helyeket is szép számmal találtak.

A tavaszi nehézségek után, a vártnál sokkal szerencsésebben alakult a járvány ellenére is az idei nyári szezon, és egy igen erős július, augusztusi időszakot tudhat maga mögött a város, és a siófoki Tourinform iroda is.