Hírek

Ezerarcú Siófok - Hotel Yacht**** Wellness & Business

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

Hogyan vészeltétek/vészelitek át az üzemszünetet?

Mind a Hotel Yacht**** Wellness & Business-ben, mind pedig a Hotel Móló***-ban a szükséges karbantartási, javítási, valamint nagytakarítási feladatokat láttuk el, melyek mellett a szálloda üzemszünet alatti kommunikációját és adminisztratív teendőit menedzseltük.

Milyen változásokat hozott a hotel életében a járvány és a veszélyhelyzet?

A teljes turisztikai szektor napok alatt omlott össze, így egy olyan helyzettel álltunk szemben, melyre – nemcsak nekünk, hanem az ágazat összes szereplőjének – nem volt alkalmazható forgatókönyv. Ez teljesen új megközelítést kívánt, így olyan megoldásokat igyekeztünk bevezetni, mely a megváltozott piaci környezetre ad megfelelő válaszokat. Mindemellett a szálloda csapatát is fel kellett készíteni azokra a változásokra, melyek az újranyitást követően hasznosak lehetnek az üzemeltetés során.

Hogyan érintette a vírushelyzet a csapatot? Kellett csökkenteni a dolgozói létszámon?

A létszámot nem, a munkaidőt viszont csökkentettük, és bértámogatást is igénybe vettünk annak érdekében, hogy az elmúlt évek alatt kiforrott csapatot meg tudjuk tartani.

Volt olyan tervetek, ami a vírus miatt végül nem valósulhatott meg?

Nagy álmokkal vágtunk neki a 2020-as évnek, mely fejlesztések sokaságában testesült volna meg. Ezeket a beruházásokat sajnos halasztanunk kellett, de nem mondtunk le róluk, jelenleg is keressük azt a finanszírozási módot, mellyel az elképzelt és ütemezett fejlesztések meg tudnak valósulni.

A jelenlegi szabályoknak milyen módon tudtok megfelelni? Hogy tudjátok megoldani a vendégek biztonságos fogadását?

Számos intézkedést vezettünk be annak érdekében, hogy vendégeink és munkatársaink egészségét meg tudjuk óvni. Természetesen a személyzet kötelező maszk- és kesztyűhasználata mellett a hotel számos pontján kézfertőtlenítő folyadékot helyezünk ki, fertőtlenítő hatásúak a szappan- és tusfürdő adagolókba töltött szerek is. A szobákban az összes papíralapú tájékoztató anyagot digitálisan tettük elérhetővé. Kidolgoztunk egy, a vírus megjelenése miatti fertőtlenítési és takarítási protokollt, melyet minden részlegünk kötelezően alkalmaz. Emellett természetesen szolgáltatásainkat, a szállodával kapcsolatos általános benyomást úgy igyekszünk alakítani, hogy vendégeink otthonosan érezzék magukat a hotelben.

Mire világított rá a veszélyhelyzet? Mire kell a jövőben jobban odafigyelni?

Ezt elég nehéz lenne röviden megfogalmazni, főként úgy, hogy mindösszesen bő két hónap telt el a veszélyhelyzet kihirdetése óta. Annyi biztos, hogy vendégeinknek sokkal rugalmasabb lemondási feltételeket kell biztosítanunk, valamint olyan új szolgáltatásokat kell bevezetnünk, melyek akár a szobában is elérhetőek és vendégeink kikapcsolódását szolgálják. A kötelező távolságtartás és a higiénia felértékelődése egyértelmű akár középtávon is, így az ezekkel kapcsolatos intézkedések elvégzése és kommunikálása az egyik fő feladatunk.

Az újranyitás után milyen újításokat terveztek még?

Erről még korai beszélni, de annyit hadd áruljak el, hogy többek között szeretnénk a teljes digitalizáció felé elmozdulni.

Van-e olyan újítás, amelyet a vírushelyzet miatt kellett bevezetni, de a továbbiakban, biztonságosabb időkben is alkalmazni fogtok?

Bizonyos folyamatok automatizálása már korábban elkezdődött, ezeket újabb elemekkel szeretnénk bővíteni, melyben a fókusz nemcsak a vendégekkel való kapcsolattartáson, hanem a belső folyamatmenedzsmenten is van.

Mit üzennél a jövőben Siófokra látogatóknak?

Jöjjenek bátran, vigyázunk rájuk és mindemellett igyekszünk felejthetetlen élményekkel gazdagítani az idelátogatókat.smiley

További hírek; fontos információk

A facebook.com/hellosiofok oldalon közzétett nyereményjáték szabályzata.

2020 nyara az elmúlt évekhez képest történelmi számokkal vonul majd be a turisztikai ágazat emlékezetébe. Soha nem látott csúcson a belföldi utazók és vendégéjszakák száma, ugyanakkor a fővárosi szálláshelyek továbbra is mélyrepülésben.

Meglepő adatok derültek ki a digitális forgalomfigyelésen alapuló LocSight elemzéséből: egy hónapnál is többet töltött idén a Balatonon a látogatók 28%-a. Természetesen köztük jelentős számban voltak azok, akik saját ingatlannal rendelkeznek a tónál.

Véget ért a szünidő, a nyár folyamán együttesen több száz pecsétet osztottak ki a siófoki partnerek a Kajlát kereső kisdiákok számára. Siófokon számos helyen várták kedvezménnyel a gyermekeket és családjaikat, akik pecsételő helyeket is szép számmal találtak.

A tavaszi nehézségek után, a vártnál sokkal szerencsésebben alakult a járvány ellenére is az idei nyári szezon, és egy igen erős július, augusztusi időszakot tudhat maga mögött a város, és a siófoki Tourinform iroda is.