Hírek

Ezerarcú Siófok - Hotel Yacht**** Wellness & Business

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

Hogyan vészeltétek/vészelitek át az üzemszünetet?

Mind a Hotel Yacht**** Wellness & Business-ben, mind pedig a Hotel Móló***-ban a szükséges karbantartási, javítási, valamint nagytakarítási feladatokat láttuk el, melyek mellett a szálloda üzemszünet alatti kommunikációját és adminisztratív teendőit menedzseltük.

Milyen változásokat hozott a hotel életében a járvány és a veszélyhelyzet?

A teljes turisztikai szektor napok alatt omlott össze, így egy olyan helyzettel álltunk szemben, melyre – nemcsak nekünk, hanem az ágazat összes szereplőjének – nem volt alkalmazható forgatókönyv. Ez teljesen új megközelítést kívánt, így olyan megoldásokat igyekeztünk bevezetni, mely a megváltozott piaci környezetre ad megfelelő válaszokat. Mindemellett a szálloda csapatát is fel kellett készíteni azokra a változásokra, melyek az újranyitást követően hasznosak lehetnek az üzemeltetés során.

Hogyan érintette a vírushelyzet a csapatot? Kellett csökkenteni a dolgozói létszámon?

A létszámot nem, a munkaidőt viszont csökkentettük, és bértámogatást is igénybe vettünk annak érdekében, hogy az elmúlt évek alatt kiforrott csapatot meg tudjuk tartani.

Volt olyan tervetek, ami a vírus miatt végül nem valósulhatott meg?

Nagy álmokkal vágtunk neki a 2020-as évnek, mely fejlesztések sokaságában testesült volna meg. Ezeket a beruházásokat sajnos halasztanunk kellett, de nem mondtunk le róluk, jelenleg is keressük azt a finanszírozási módot, mellyel az elképzelt és ütemezett fejlesztések meg tudnak valósulni.

A jelenlegi szabályoknak milyen módon tudtok megfelelni? Hogy tudjátok megoldani a vendégek biztonságos fogadását?

Számos intézkedést vezettünk be annak érdekében, hogy vendégeink és munkatársaink egészségét meg tudjuk óvni. Természetesen a személyzet kötelező maszk- és kesztyűhasználata mellett a hotel számos pontján kézfertőtlenítő folyadékot helyezünk ki, fertőtlenítő hatásúak a szappan- és tusfürdő adagolókba töltött szerek is. A szobákban az összes papíralapú tájékoztató anyagot digitálisan tettük elérhetővé. Kidolgoztunk egy, a vírus megjelenése miatti fertőtlenítési és takarítási protokollt, melyet minden részlegünk kötelezően alkalmaz. Emellett természetesen szolgáltatásainkat, a szállodával kapcsolatos általános benyomást úgy igyekszünk alakítani, hogy vendégeink otthonosan érezzék magukat a hotelben.

Mire világított rá a veszélyhelyzet? Mire kell a jövőben jobban odafigyelni?

Ezt elég nehéz lenne röviden megfogalmazni, főként úgy, hogy mindösszesen bő két hónap telt el a veszélyhelyzet kihirdetése óta. Annyi biztos, hogy vendégeinknek sokkal rugalmasabb lemondási feltételeket kell biztosítanunk, valamint olyan új szolgáltatásokat kell bevezetnünk, melyek akár a szobában is elérhetőek és vendégeink kikapcsolódását szolgálják. A kötelező távolságtartás és a higiénia felértékelődése egyértelmű akár középtávon is, így az ezekkel kapcsolatos intézkedések elvégzése és kommunikálása az egyik fő feladatunk.

Az újranyitás után milyen újításokat terveztek még?

Erről még korai beszélni, de annyit hadd áruljak el, hogy többek között szeretnénk a teljes digitalizáció felé elmozdulni.

Van-e olyan újítás, amelyet a vírushelyzet miatt kellett bevezetni, de a továbbiakban, biztonságosabb időkben is alkalmazni fogtok?

Bizonyos folyamatok automatizálása már korábban elkezdődött, ezeket újabb elemekkel szeretnénk bővíteni, melyben a fókusz nemcsak a vendégekkel való kapcsolattartáson, hanem a belső folyamatmenedzsmenten is van.

Mit üzennél a jövőben Siófokra látogatóknak?

Jöjjenek bátran, vigyázunk rájuk és mindemellett igyekszünk felejthetetlen élményekkel gazdagítani az idelátogatókat.smiley

További hírek; fontos információk

Bár tavasszal ezt még gondolni sem mertük, júliusra enyhült a járvány okozta helyzet, és végre lesz lehetőségünk kikapcsolódni az üdítő siófoki nyári programoknak köszönhetően. A Kálmán Imre Kulturális Központ, a Könyvtár és a Kálmán Imre Emlékház, a SzínPart, a PLÁZS, a Siófoki Kajak-Kenu Sportegyesület, a Balatoni Hajózás és minden egyes turisztikai szereplő azért dolgozik, hogy minél eseménydúsabb legyen a siófoki nyár 2020-ban is, a várostól megszokott, minden korosztályt megszólító kínálattal.

A Magyar Turisztikai Ügynökség tavalyi nagysikerű kampányának köszönhetően idén is útra kel Kajla, a magyar vizslakölyök, hogy a nyári szünet idejére kalandokkal szórakoztassa az iskolás diákokat és az ország rejtett kincseinek felfedezésre csábítsa az egész családot.

A Siófoki Önkormányzati Hivatal tájékoztatja a Siófokon tartózkodó vendégeket és lakosságot, hogy 2020. július 13-án és 14-én földi szúnyoggyérítés lesz a napnyugta utáni órákban a vasútvonallal és a Balaton-parttal határolt területen, valamint a Sóstói városrészben. Rossz idő esetén a védekezés július 15-én és 16-án fog megtörténni a napnyugta utáni órákban.

Ezerarcú Siófok rovatunk legújabb részében a Nagystrand kihagyhatatlan látnivalójáról, a Siófoki Óriáskerékről beszélgettünk Horváth Mihálynéval, aki férjével közösen álmodta meg az 50 méter magas magyar gyártmányú „gyémántkereket”. Az Óriáskerék sokak kedvence a siófoki nyárban, kicsik és nagyok, a nappali panoráma és a lenyűgöző naplemente miatt egyaránt rajonganak érte!

A facebook.com/hellosiofok oldalon közzétett nyereményjáték szabályzata.