Hírek

Marketingkommunikációs javaslatcsomag szálláshelyeknek

- avagy MIRŐL és HOGYAN írj, hogy eloszlasd a vendégeid utazással kapcsolatos bizonytalanságait
(forrás: szibea.hu)

Az újranyitás kapujában állunk és körvonalazódni látszanak, hogy marketingesként mi most a legfontosabb feladat. Olyan információkkal kell a vendégeket ellátni, amelyek meggyőzik őket arról, hogy a szálláshelyen a nyaralás alatt sem fenyegeti veszély az egészségüket és végre biztonságosan kiléphetnek a négy fal közül.

Vagyis kommunikálni kell a vendégekkel. Az egészségéért aggódó, mégis utazni vágyó közönséget kell meggyőzni arról, hogy újra biztonságosan vágjon neki az országútnak és keressen magának szállást.

Kezeld az esetleges kifogásokat tettre készen és teljes őszinteséggel már azelőtt, mielőtt azok egyáltalán megfogalmazódnának a vendégeidben!

Képzeld magad a vendégeid helyébe és gondolkodj a különböző vendégtípusok fejével: gondold át, hogy az egyes célcsoportok számára milyen megelőzési tervek jelentenek garanciát arra, hogy a szállodádban biztonságban lesznek és nem fognak megfertőződni? A legfontosabb szempont most az, hogy a bizonytalansági tényezőket csökkentsük, az élményfaktort és a szabadság érzését növeljük. Ezért lesz fontos az, hogy legyen egy sajtóközleményed vagy egy info anyagod – akár a különböző vendégtípusokra szabottan -, amiben minden olyan pontot felsorolsz, amivel eloszlathatod a vendégek bizonytalanságát.

A vendég biztonságérzetét növelő témák és ezekhez kapcsolódó ötletek: 

 

új takarítási protokoll:

Írd le, hogy az újranyitás után:         

1. Közösségi terek higiéniai fertőtlenítésére milyen gyakran és milyen alapossággal kerül sor?

2. Szobatakarítás során milyen fertőtlenítőket használnak a szobaasszonyok?

3. Fürdők takarítási rendje hogyan változott meg, hogyan véditek ki a fertőzés kockázatát?

4. Kezelőhelyiségek takarítási rendje és fertőtlenítése milyen formában változott meg?

5. Bevezetésre kerül-e a mindennapos kötelező takarítás? 

6. Üzemszünet alatt milyen fertőtlenítést, takarítást, felújítási munkálatokat végeztetek el?

 

szobai bekészítés – avagy mivel várod a vendégeket:

7. Kézfertőtlenítő, fertőtlenítő kendőv

8. Szájmaszk + Kesztyű csomag

9. Becsomagolt toll, hogy a vendég mindig azt vigye magával, ha valami információt szeretne felírni magának (pl, időpont, ár…stb.)

10. Másfél literes ásványvíz személyenként naponta (a 15 percenkénti vízfogyasztás egészségügyi szempontból is javasolt).

11. A fentieken kívül kedveskedhetsz olyan csomagolt finomságokkal is – például csokoládéval, bonbonnal vagy helyi kézműves gasztrotermékekkel – amiket nem kell megmosni ahhoz, hogy fogyaszthatók legyenek.

 

vendéglétszám maximalizálása:

12. Milyen százalékban határozza meg a szálláshely a kiadható szobák számát?

13. A pótágyazható szobák teljes létszámmal kiadhatók lesznek-e vagy nem adtok ki pótágyas szobát?

14. Egyszerre hány fő étkezhet az étteremben? 

15. Hogyan lesz a fürdő befogadó létszáma szabályozva?

16. Maximalizálva lesz-e a medencében fürdőzők száma?

17. A liftekben tartózkodók száma szabályozásra kerül-e, hogy például csak 1 fő vagy 1 család léphet be egyszerre?

18. Hány százalékban töltöd fel a szálláshelyedet?

19. Egy emeleten hány szoba lesz kiadható egyszerre (pl. minden második szoba)?

 

távolságtartási szabályok:

20. Az éttermi asztalok között van-e minimum 1,5 – 2 m távolság?

21. Ebéd és vacsora alkalmával büféasztalos étkezés marad vagy helyette tányérszervíz kerül bevezetésre? Vagy kontrolláltan fog a büféétkezés működni?

22. A fürdőben a nyugágyak között is tartva lesz a 1,5-2 m távolság?

23. Bevezetitek-e és kizárólagossá teszitek-e az online check-int?

24. A bárpultnál lehet-e vendéget kiszolgálni, “támaszthatja-e” ott a pultot?

25. Reggeliztetés milyen formában zajlik majd? Lesz-e például a la carte reggeli vagy bevezetitek a „reggeli menüt”? Vagy talán meg is szünteted? Írd meg bátran, melyik megoldásra számíthat a vendég.

26. Kezelőhelyiségek előtt a csoportosulás kivédése és a fertőtlenítésre szánt idő miatt hosszabb idősáv lesz-e tartva két kezelés között? 

27. A teraszokon túl lesz-e több pad, szék a parkba kihelyezve, hogy elkerülhető legyen a zsúfoltság? 

28. A parkolóban lezárásra kerül-e minden második parkolóhely, ezzel is segítve a megfelelő távolságtartást és a biztonságosabb ki-be pakolást? 

29. Jelölve lesznek-e a padozaton a távolságtartást jelölő csíkok?

 

a higiéniai biztonság miatti szabályozások:

30. Nincs kézfogás és ölelkezés sem a dolgozók, sem a vendég és dolgozó között.

31. Londiner szolgáltatásból a vendég autójának parkoltatása és kocsimosása szüneteltetésre kerül.

32. Az evőeszközök sterilizált tokban kerülnek fel az asztalra terítéskor.

33. Ha a kezelő személyzet a kezelés után nem segít a felöltözésben, azt nem tiszteletlenségből teszi. 

34. Biztosítsd a vendégeket arról, hogy a dolgozóink a maszk alatt is mosolyogni fognak rájuk. 

35. Térj ki arra is, hogy a vendéggel szemben elvárás-e a maszk használata és ha igen, milyen helyzetekben. 

36. Fizetési protokollban van-e változás abban a tekintetben, hogy a házon belüli fogyasztás csak szobaszámlára történhet, hogy minél kevesebb legyen a készpénzes fizetés?

37. A szaunalepedők átadása nem történik meg a dolgozó által, hanem önkiszolgáló megoldással lesz-e?

38. Kommunikálod-e hogy műszaki meghibásodás esetén a szobában csak a szakember tartózkodhat, így ebben az esetben a vendéget megkéritek majd, hogy ebben az időben ne tartózkodjon a szobában.

39. Minibár feltöltés lesz-e továbbra is, vagy a mostani helyzetrevaló tekintettel nem lesz minibár szolgáltatás. 

 

szeparációs kérdések:

40. Lesz-e a 65 év feletti korosztálynak egy meghatározott idősáv az étteremben a reggelinél, vacsoránál? 

41. Lesz-e számukra az étteremben egy elkülönített rész? 

42. Lesz-e a fürdőben kijelölt idősáv a fürdőben, amikor csak ők tartózkodhatnak a medencében?

43. Lesz-e elkülönítettt rész a parkban pihenőágyakkal, nyugágyakkal? 

44. Lesz-e a kereskedelmi egységeknél jellemző plexitábla a recepciónál vagy a guest relation pultnál?

45. Megváltozik-e az érkezés és a távozás dátuma? A zsúfoltság elkerülése miatt a korábbi távozás, későbbi érkezés ideális megoldás lehet).

46. „Gyorsváltás” szüneteltetése bevezetésre kerül-e, mert a 12 – 24 órás “szobaregenerációs” időszakkal csökkenteni lehet a veszélyérzetet.  Azzal, hogy a délelőtt felszabaduló szobába nem érkezik aznap vendég, magasfokú elköteleződést vállal a szálloda a vírusterjedés megállítására. (Mivel a cseppfertőzés miatt 24 órán keresztül maradnak életben a baktériumok az egyes tárgyakon.)

 

érintkezési pontok minimalizálása:

47. Csökkentitek-e a nyomtatványok használatát vendég és dolgozó között?

48. Továbbra is lesznek a kávézóban, bárban, étteremben étlapok és itallapok, vagy azokat inkább egy nagy táblára kifüggesztett étlappal helyettesítitek? 

49. Ha maradnak az étlapok, akkor javasold marketingesként, hogy azok lamináltak legyenek, hiszen azt lehet fertőtleníteni. 

50. A szobai kérdőívek helyett kommunikáld az online értékelési lehetőségeket.

51. Megoldható-e az üzemeltetésben, hogy a wellness kezelések alkalmával az ún. kezelőlapoka a dolgozónak ne kelljen aláírni/ellenjegyezni?

52. A szaunatörölközők igénylő lapja kiiktatásra kerülhetnek-e? 

53. A welcome drink és más szolgáltatások kuponnal történő felhasználására kitaláltatok-e új megoldást?

54. Étteremben az étkezések igénybevételét szükséges-e továbbra is kártyán jelölni?

55. És egy jó hír! Az elegáns fehér kesztyű használata visszatérhet a vendéglátásba.

 

szolgáltatások terén történt-e változás:

56. Írd meg, hogy a koronavírus miatt van-e olyan szolgáltatás, amelyet nem biztosítasz, de csak azért, mert a vendégek és dolgozók egészségügyi biztonsága most mindennél fontosabb (pl. szobaszervíz szüneteltetése).

57. Írd meg, hogy van-e olyan új szolgáltatás, termék, amit most vezetsz be éppen a megváltozott helyzet miatt? Például egészségügyi tanácsadások, rehabilitációs kezelések?

58. Gyűjts össze minél több szabadtéri programot, engedd, hogy kimenjenek a szállodádból, hiszen a vírus főként zárt térben terjed. A szabadtéri programok esetében pedig ennek kisebb a kockázata. 

59. Írd meg, hogy milyen formában tudod az orvosi jelenlétet biztosítani, pl. van-e orvosi háttered a szállodában?

60. Utalhatsz arra is, hogy például a szokásos nyári rendezvényeitek megtartjátok-e?

 

Vendégbarát kommunikációs irány meghatározását segítő szempontok:

marketing aktivitást segítő sales ajánlatok:

61. Sales ajánlat mennyire tartalmaz rugalmas foglalási és lemondási feltételeket? Vannak-e benne hosszú felhasználhatóságot garantáló ajánlatok, hiszen nem tudhatjuk, hogyan alakul később a járványhelyzet.

62. Külföldi piacra kell-e elkülönítened marketing budget, vagyis fogad-e a szálláshely külföldi vendéget és ha igen, akkor milyen feltételekkel, milyen országból? (Persze, amíg határzár van, addig ez nem kérdés.) És érdemes azt is átgondolni, hogy hogyan kommunikálod le a belföldi vendégek felé, ha külföldi vendégeket is fogadsz.

63. Engedd el azon elvárásodat, hogy a vendégek legalább 1 hétre érkezzenek. Örülj annak is, ha 2-3 éjszakára foglalnak, most neked is rugalmasnak kell lenned.

 

új és régi célcsoportok:

64. Fókuszálj az üzleti utazókra, mert Ausztriából, Csehországból, Szlovéniából is engedélyezett az átjárás.

65. Célozd meg a home-office-ban dolgozókat, menedzsereket, hogy kiszabadulva a fogságból nálad töltsenek el egy-egy manager week-et munkával é spihenéssel egybekötve.

66. Gondolj az egészségügyi dolgozókra, készítsen a sales számukra egy jó és megfizethető ajánlatot.

67. Gondolj a kereskedelmi dolgozókra – legyen egy speciális ajánlatod számukra is!

68. Gondolj a pedagógusokra és hirdess meg számukra egy online-mentes ajánlatot.

69. Nagyszülős ajánlatokat most cseréld le családokra és párokra vonatkozó ajánlatokra.

 

kommunikációs fókuszpontok újragondolva (családbarátot is):

70. Most pont nem a fürdőkre kell fókuszálnia a kommunikációdnak, hanem az aktív pihenésre fókuszálj, hiszen végre lehetőség van a szabad levegőn lenni, kiszabadulva a home office, home school egyhangú fogságából.

71. Gondold újra a USP-ket, hogy a megváltozott utazási gyakorlatban a korábbi USP-k megállják-e a helyüket, vagy mást kell fókuszba helyezni.

72. Kommunikáld, hogy mi történt az üzemszünet alatt (például milyen felújítások, karbantartási munkák lettek elvégezve).

73. Írd össze, hogy milyen újdonságok várják a vendégeket az újranyitás után. 

74. Készíttess saját logós szájmaszkot a dolgozóknak – vicces szájmaszkok is lehetnek.

75. Készíttess a vendégeknek is saját logós szájmaszkot, akár mosható változatban, amit a nyaralás után hazavihetnek emlékbe. Érdemes lehet a gyerekeket is valamilyen vicces vagy rajzfilmes mintával meglepned, hogy könnyebben rá lehessen venni őket a viselésükre.

 

A kommunikáció során gondolj a családos vendégekre is, de nemcsak a szolgáltatások felsorolása, hanem a megváltozott nyaralási helyzetrevaló felkészülés terén is. Csak két példa:

76. A „Mit ne hozz magaddal?” kommunikációt tedd most félre és inkább arra biztasd a vendégeket, hogy amit tud, azt hozza inkább magával (lázmérő, bili, kismotor, babakocsi stb.). Nekik is biztonságérzetet ad, ha legalább most a saját eszközeiket tudják használni.

77. Milyen szolgáltatások lesznek elérhetőek a családosok számára? Például a gyerekjátszót kinyitod-e vagy ideiglenes még zárva tartod? Az étteremben a gyerekbüfé lesz-e? Milyen higiéniai szabályokat alkalmaztok?

 

 

Az újranyitás időszakában a kommunikációdban azonban az is nagyon fontos, hogy milyen stílusban írsz. Kommunikálj úgy, hogy a barátjuk légy, a pszichológusuk, a tanítójuk, a segítőjük, a bizalmasuk. Kreatívnak kell most lenni! Minden egyes intézkedést, ami a vendégek megóvása érdekében került bevezetésre, kommunikálni kell egy logikusan felépített, bizalomépítő közleményben.

Bár a fenti pontok között vannak gazdaságilag érzékenynek mondható tételek, mint pl. a minibár feltöltésének eltörlése vagy a szobaszervíz szüneteltetése, de ezeket most kifizetődő lehet meglépni a hosszú távú bizalomépítés és a bizonytalanság érzésének csökkentése érdekében.

Fektess nagy hangsúlyt a minőségi és hiteles tartalomra, hiszen most ez lehet az egyik legjobb bizalomépítő eszközöd. Már most kezdd el a fenti 77 pontot egyeztetni a szállodai részlegekkel, vezetőkkel, tulajdonosként nézd végig, hogy mit lehet bevezetni, megvalósítani a lehető legrövidebb időn belül. Ezek alapján tudod majd előkészíteni az újranyitó tájékoztató anyagodat, és ez alapján tudod majd meghatározni a kommunikációd tartalmát, a stílusát és az eszközöket.

Csökkentsd a vendégekben rejlő bizonytalansági faktort!

Majd pedig készíts egy komplex tartalommarketing naptárt az újranyitás utáni időszakra! Használd ki az összes kommunikációs csatornádat és hangold össze, mikor, mit, hogyan, hol mondasz. 

 


forrás:
https://szibea.hu/77-pontos-csekklista-tartalomkesziteshez-ujranyitas-idejen-avagy-mirol-irj-hogy-eloszlasd-a-vendegek-utazassal-kapcsolatos-bizonytalansagait

 

További hírek; fontos információk

2021-ben visszatér az ősz egyik legnagyobb balatoni gasztrorendezvénye, a siófoki Halfesztivál!
A gasztroélmények mellett koncertek, kalandos gyermekprogramok és minőségi kézműves termékek várnak a család minden tagjára!

Az, hogy megéri-e a pénzünket egy bármilyen típusú ingatlanba fektetni, sok tényezőtől függ. Mivel Siófok egy népszerű üdülőhely, így az adottságai alapján mindig vonzó lehet a befektetők számára. A

A vendéglátás és szabadidő ágazatban működő vállalkozások mellett a szálláshely-szolgáltatók és az utazásszervezők is mentesülnek január végéig a munkáltatói adóterhek megfizetése alól, de ezt igényelni kell.

Már Siófok város utcáit járva a Mikulás és segítője. Figyeljétek Ti is a fehér színű autókat, Integess a Mikulásnak felirattal.