Hírek

Már most készülni kell a járvány utáni újrakezdésre

A Turizmus Online Marketing Facebook csoport kezdeményezésére 6 beszélgetőpartner gyűlit össze különböző turisztikai területről, hogy beszélgessenek a koronavírus-járvány okozta helyzetről. Elemeztek, jó példákat hoztak, és abban mindenki egyetértett, hogy a jelenlegi időszakot hasznosan érdemes eltölteni, ami jobb piaci pozíciót eredményezhet az egyszer újra felálló versenyben.

Bódis Gábor - Turisztikai szakértő, a Hungary NEXT országmárka műhely alapítója szerint a szektorban a lehető legrosszabb reakció az azonnali elbocsátás. Úgy véli, ennek a legeslegutolsó eshetőségnek kellene lennie. Ezzel ugyanis évek, évtizedek gondosan felépített bizalmi viszonya semmisülhet meg munkáltató és munkavállaló között egy olyan ágazatban, ahol még egy hónappal ezelőttig a legnagyobb gond volt a munkaerőhiány és a munkaerőmegtartás kérdése. "Tanácsadóként arra ösztönzöm a hozzám forduló munkaadókat, hogy inkább csökkentsen a béreken, vagy munkaidőn, de ne küldjön el senkit. Sőt, vonja be a problémamegoldásba az alkalmazottakat, hiszen ők azok, akik terepen vannak, ők azok, akik találkoznak a vendéggel, utassal, nekik lehet számos jó ötletük a válság kezelésére. És ők azok is, akiknek lehet és hasznos építeni a véleményére, meglátásaira a járvány utáni időszakra készülve. Ilyenkor lehet a napi tűzoltás helyett a stratégiai építkezés felé fordulni, frissíteni a marketing elképzeléseken, aktualizálni a honlapot, annál is inkább, mert ebben a hazai panziók például kissé le vannak maradva a nemzetközi mezőnyhöz képest. Az emberek otthon maradásával felértékelődött az online, közösségi és érzelmi marketing szerepe. Minden pozitív üzenetnek örülnek, és ha ezeket velünk hozzák összefüggésbe, sokat jelenthet a megítélésünk számára a későbbiekben is - hangsúlyozta Bódis Gábor.

Gyetvai Zováth Anikó , a KidsOasis ügyvezetője elmondta, az a húsz feletti család- és bababarát szálláshely, amelyet képviselnek, nagyon jó szezon elé nézett volna, számtalan megrendelésük volt óvodás és iskolás csoportoktól is, amelyeket mind lemondtak. Egyelőre a sokkból igyekeznek felocsúdni a szolgáltatók, amit a visszamondások okoztak. Ezeknek a vállalkozásoknak 1-2 hónapos tartalékaik vannak csak, amiből egyebek között a béreket ki tudják fizetni. Mindezek mellett a szakember beszélgetőpartnereihez hasonlóan azt javasolja a szálláshelyeknek, tekintsenek a váratlan helyzetre úgy mint egy preopening vagy egy holtszezoni időszakra, amikor el kell végezni a régóta magára várató javítási, karbantartási munkákat, és gatyába kell rázni a marketing feladatokat. A szakember szerint is fontos a jelen helyzetben ügyfeleink érdeklődésének fenntartása hasznos tanácsokkal, megújulásunkról szóló híradásokkal, videóüzenetekkel, azért, ha majd újra utazni szeretnének, bennünket válasszanak. Gyetvai Zováth szerint öröm az ürömben, hogy már nagyon régóta időszerű szemléletváltás következhet be a turisztikai kommunikációban: a csomagajánlatok bemutatása helyett a tartalom és a storytelling kerülhet előtérbe.

Holczerné Szentirmai Ágnes turisztikai tanácsadó szerint nincs univerzális recept az elbocsátások szükségességét illetően a magyar turizmusban. Minden vállalkozás esetében sok tényező alapján születnek meg a döntések és nem szabad bűntudatot kelteni az erre kényszerülő munkaadókban sem, hiszen ez számukra is rendkívül megterhelő és fájó feladat.

Kovács Balázs (MBA) a bécsi székhelyű GD Consulting tulajdonosa azt emelte ki, hogy Ausztria a második világháború óta nem látott mértékű gazdasági fejlesztési támogatási programba kezdett azzal a mottóval, hogy kerül, amibe kerül. Úgy gondolkodnak ugyanis, hogy ahhoz, hogy a gazdaság a járvány lecsengésével képes legyen átstartolni, meg kell menteni a vállalkozásokat. A március a lemondásokról és az átfoglalásokról, az április a startégiai átgondolásról és a május reményeik szerint már az újrakezdésről szólhat az osztrák turizmus szereplői számára. A szakember úgy véli, rendkívül fontos a bizalomerősítés a bizalomvesztés jelenlegi időszakában. Ha most vannak olyan gesztusaink, amelyek nem a nagy költségekről, hanem az együttérző ötletekről szólnak mint például a szívecskés-díszkivilágítós, amiket szállodáknál láttunk, vagy praktikus ötletek, videóüzenetek a bezártság, otthonlét jobb elviseléséhez és minél több pozitív gondolattal tudjuk segíteni a partnereinket, ügyfeleinket, azzal olyan képet alakíthatunk ki magunkról, amelyre a válság utáni időszakban is emlékezni fognak. Kovács Balázs kiemelte, egyelőre hazánk megítélése a járványt illetően jó, nem kerültünk negatív hírekkel a nemzetközi sajtóba, ahogyan a migránsválság idején, amikor nehéz volt leküzdenünk az imázsunkban elszenvedett hátrányt. Ha ez így marad, Magyarország jó helyről kezdheti az újra tartolást a nemzetközi versenyben.

Lévay Balázs, a cityrama értékesítési és marketing menedzsere, aki egyben idegenvezető is, az állami szerepvállalást sürgeti és biztos abban, sok szolgáltató lesz, aki végleg lehúzza majd a rolót. Elárulja, hogy a Cityrama elég gyorsan adaptálódva a helyzethez, egészen korán bevezette irodai kollégáinak a home office intézményét. A szakember szerint az ő cégükön biztosan segítene egy olyan intézkedés, hogy a felszabaduló munkaerőt áttereljék egy olyan szakmába, ahol hiány van. A turisztikai személyszállításban dolgozó sofőröket például jól lehetne most alkalmazni a megélénkült kereskedelmi logisztikában. Ő is abban hisz, hogy a felkészülés időszaka lehet a mostani. "A cégvezetők és az alkalmazottak fejleszthetik a vállalat online és a social media megjelenését, elemezhetik a vendégpanaszokat és okulhatnak belőlük, valamint az online vendégértékelésekből, az idegenvezetők elsajátíthatnak akár egy új nyelvet, vagy gyűjthetnek számtalan új, érdekes információt, szélesíthetik tudásukat, amire eddig nem volt idejük a napi ügymenet mellett. Mindez persze nagyon nehezen megvalósítható, ha az embernek nincsenek anyagi tartalékai. Végső esetben meg kell próbálni elhelyezkedni egy másik területen" - mondja el Lévay Balázs.

A beszélgetőpartnerek mind egyetértettek abban, hogy a válság idejének pozitív hozadéka, hogy olyan értékek kerülnek előtérbe mint a szakmai összefogás, segítségnyújtás, szakmai tudás, találékonyság.


forrás: turizmusonline.hu

További hírek; fontos információk

A tavaszi veszélyhelyzet megnehezítette a turisztikai ágazatban dolgozók mindennapjait, és ez Siófokon sem volt másként. A helyi turisztikai szereplők kitartása, rugalmas hozzállása és a városi szintű együttműködés szerencsére lehetővé tette, hogy Pünkösd hétvégéjén elinduljon az igazi, várva várt siófoki nyár, tele siófoki élményekkel!

A helyi szolgáltatásokat, vendéglátókat bemutató Ezerarcú Siófok rovatunk újabb részével jelentkezünk, ezúttal a siófoki Hotel Yacht**** Wellness & Business-ből, ahol Mile Csaba szállodaigazgatóval beszélgettünk a tavaszi helyzet okozta nehézségekről, a megoldásokról és a jövőről.

 

A Siófok sokszínűségét bemutató rovatunkban legutóbb a megújult Sió Welness Medical Beauty szalon tulajdonosával, Illyés Krisztinával és férjével Krichenbaum Pállal készítettünk interjút. A beszélgetés során szó esett a megújult arculatról, az új gépekről és kezelésekről, a koronavírus okozta nehézségekről és a jövőbeni fejlesztésekről, tervekről.

- avagy MIRŐL és HOGYAN írj, hogy eloszlasd a vendégeid utazással kapcsolatos bizonytalanságait
(forrás: szibea.hu)

Az újranyitás kapujában állunk és körvonalazódni látszanak, hogy marketingesként mi most a legfontosabb feladat. Olyan információkkal kell a vendégeket ellátni, amelyek meggyőzik őket arról, hogy a szálláshelyen a nyaralás alatt sem fenyegeti veszély az egészségüket és végre biztonságosan kiléphetnek a négy fal közül.

Siófok Pünkösd hétvégéjén nyitásra készül! Természetesen minden biztonsági előírásnak megfelelve, vigyázva Rátok, de már mindenki készen áll arra, hogy visszatérjen az élet Siófokra.

Az idei tavasz rendkívül nehéz helyzetbe hozta Siófok vállalkozóit is, gyorsan és rugalmasan kellett alkalmazkodniuk a helyzethez annak érdekében, hogy ne álljon meg teljesen az élet. Szerencsére a kitartás és a városi szintű összefogás lassan, de biztosan meghozta gyümölcsét, és az enyhítések után, mostanra már újra nyílnak az éttermek, kávézók, cukrászdák teraszai, rövidesen visszatér az élet Siófok utcáira.