News

Useful information

Országos Városmarketing Konferencia Siófokon

Siófok adott otthont az I. Országos Városmarketing Konferenciának április 15-én, hétfőn. A Magyar Marketing Szövetség hagyományteremtő céllal indította útjára a rendezvényt a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesülettel karöltve. A konferencia igazi balatoni környezetben zajlott, a Hotel Yacht Wellness & Business Siófok panorámás rendezvénytermében.

A rendezvényre több mint száz fő érkezett az ország minden pontjáról főként megyei, városi, települési önkormányzatoktól, valamint turisztikai, kulturális és civil szervezetektől és régiós szakmai egyesületektől.
A konferencián szó esett a tervezési és kivitelezési folyamatokról, a digitális marketingről, a gamifikációról, az identitásépítésről és a márkázásról is. Prof. Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének igazgatója a területi marketing tervezési és realizálási fogásairól, valamint a társadalmi marketing programról és annak kulcselemeiről beszélt, majd a Marketing Professzorok Kft. vezető tanácsadója, Máté Balázs jóvoltából egy digitális marketingtervezés előadást hallgathattunk meg. Holczerné Szentirmai Ágnes, a Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének titkára a városmarketing helyi turizmusfejlesztésben betöltött szerepéről, pályázatokról valamint a desztinációmenedzsment prioritásairól beszélt előadásában. Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő és a városmarketing területén is rendkívül sokat ígérő gamifikációról, azaz a játékosításról Fekete Zsombor beszélt, az Abigail Kft. munkatársa. A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat elnöki kabinet vezetőjétől, Moisko Csillától a megyei marketing gyakorlatról tudhattunk meg részleteket, melynek részeként a megyei közösséget kívánták erősíteni identitásépítéssel. 

Házigazdaként a siófoki Tourinform iroda vezetője, Stadler-Szentpéteri Ildikó tartott egy átfogó előadást a Turisztikai Egyesület szakmai munkájáról. A résztvevők meghallgatták, milyen marketing stratégia alapján dolgozik az egyesület, mik voltak a mérföldkövek és mit tervez az iroda városi marketingkommunikáció terén a 2019-es évre. Mindezek mellett az eredményekről is beszámolt az irodavezető.

A sok érdekes és eredeti megoldást felvonultató előadássorozat után számos módszert és példát is meghallgathattunk a 2019-es Városmarketing Díjjal kapcsolatban, amely minden bizonnyal jó tanácsként szolgál majd az idén pályázók számára. Dr. Papp-Váry Árpád, a Metropolitan Egyetem dékánja és egyben a Magyar Marketing Szövetség alelnöke az arculattervezés kategória értékelési szempontjairól beszélt, illetve bemutatott több kreatív esettanulmányt. Dr. Marien Anita, a Miskolci Egyetem városmarketing szakértője a belső kommunikációs megoldások és a városfejlesztési projektek marketing programjai és kampányai kategóriák sikertényezőit mutatta be. Eisingerné Balassa Boglárka, a Széchényi István Egyetem adjunktusa a külső kommunikációról, Nagy Katalin, a Miskolci Egyetem turizmusszakértője pedig az eseménytervezésről, az élményközpontú, kreatív rendezvényszervezés részleteiről tartott előadást.

A szakmai nap megkoronázásaként Dr. Piskóti István bemutatta a MMSZ Város- és turizmusmarketing Tagozatát, egy országos együttműködési rendszert, amely egy szakmai platform lesz a coopetition, azaz az „együttműködve versenyzés” elvének előtérbe helyezése érdekében.
A konferenciáról minden résztvevő elismerően és pozitív élményekkel távozott, a város ismételten bebizonyította, hogy Siófokon, azaz „Itt kezdődik Balaton!”.

More news, important information

Augusztus 16-20. között rendezik meg a nyári szezon legfontosabb siófoki fesztiváltját, a Bor és Kenyér Ünnepét a Balaton legnagyobb tűzijátékával és számos sztárfellépővel, köztük a 100 Tagú Cigányzenekarral. Az ötnapos, ingyenes fesztiválon az esti koncertek mellett kézművesek és gasztroárusok is várják a látogatókat a siófoki Hajóállomáson.

Szinte már mindenki tudja, hogy Siófokon kezdődik a Balaton, így nem is meglepő, hogy a nyári időszakban hatalmas a forgalma a Víztorony földszintjén található Tourinform irodának.

Augusztus 16-18. között az Inglot sminkkamion vár benneteket a siófoki PLÁZSon. A környezetbarát és állatkísérlet mentes márka kicsit több, mint egy éve van jelen a magyar piacon. Az INGLOT egy világszinten elismert, prémium kategóriás sminkmárka, ezért nem is csoda, hogy ez a rövid idő alatt itthon is hatalmas rajongótáborra tett szert. Gyere el Te is a PLÁZS-ra, ahol egy szuper #beachreadymakeup mellett személyes sminktanácsadással és rengeteg tippel várnak az Inglot sminkesei.

A Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. Somogy Megyei Igazgatósága tájékoztatása szerint 2019. augusztus 12-én (hétfőn) 08.00 óra és 10.30 között forgalomkorlátozásra kerül sor Siófokon, a Széchenyi hídon (a McDonald'stól a rendőrség felé haladó útvonalon) hídvizsgálati munkálatok elvégzése miatt.

Az elmúlt időszakban számos új vendéglátóegység nyitotta meg kapuit városunkban. Specialty kávézótól kezdve a thai, japán valamint az amerikai-mexikói konyha különlegességeit kínáló éttermek mellett a gofri kedvelők is igazi gasztroélményekkel gazdagodhatnak.