Hírek

Országos Városmarketing Konferencia Siófokon

Siófok adott otthont az I. Országos Városmarketing Konferenciának április 15-én, hétfőn. A Magyar Marketing Szövetség hagyományteremtő céllal indította útjára a rendezvényt a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesülettel karöltve. A konferencia igazi balatoni környezetben zajlott, a Hotel Yacht Wellness & Business Siófok panorámás rendezvénytermében.

A rendezvényre több mint száz fő érkezett az ország minden pontjáról főként megyei, városi, települési önkormányzatoktól, valamint turisztikai, kulturális és civil szervezetektől és régiós szakmai egyesületektől.
A konferencián szó esett a tervezési és kivitelezési folyamatokról, a digitális marketingről, a gamifikációról, az identitásépítésről és a márkázásról is. Prof. Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének igazgatója a területi marketing tervezési és realizálási fogásairól, valamint a társadalmi marketing programról és annak kulcselemeiről beszélt, majd a Marketing Professzorok Kft. vezető tanácsadója, Máté Balázs jóvoltából egy digitális marketingtervezés előadást hallgathattunk meg. Holczerné Szentirmai Ágnes, a Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének titkára a városmarketing helyi turizmusfejlesztésben betöltött szerepéről, pályázatokról valamint a desztinációmenedzsment prioritásairól beszélt előadásában. Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő és a városmarketing területén is rendkívül sokat ígérő gamifikációról, azaz a játékosításról Fekete Zsombor beszélt, az Abigail Kft. munkatársa. A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat elnöki kabinet vezetőjétől, Moisko Csillától a megyei marketing gyakorlatról tudhattunk meg részleteket, melynek részeként a megyei közösséget kívánták erősíteni identitásépítéssel. 

Házigazdaként a siófoki Tourinform iroda vezetője, Stadler-Szentpéteri Ildikó tartott egy átfogó előadást a Turisztikai Egyesület szakmai munkájáról. A résztvevők meghallgatták, milyen marketing stratégia alapján dolgozik az egyesület, mik voltak a mérföldkövek és mit tervez az iroda városi marketingkommunikáció terén a 2019-es évre. Mindezek mellett az eredményekről is beszámolt az irodavezető.

A sok érdekes és eredeti megoldást felvonultató előadássorozat után számos módszert és példát is meghallgathattunk a 2019-es Városmarketing Díjjal kapcsolatban, amely minden bizonnyal jó tanácsként szolgál majd az idén pályázók számára. Dr. Papp-Váry Árpád, a Metropolitan Egyetem dékánja és egyben a Magyar Marketing Szövetség alelnöke az arculattervezés kategória értékelési szempontjairól beszélt, illetve bemutatott több kreatív esettanulmányt. Dr. Marien Anita, a Miskolci Egyetem városmarketing szakértője a belső kommunikációs megoldások és a városfejlesztési projektek marketing programjai és kampányai kategóriák sikertényezőit mutatta be. Eisingerné Balassa Boglárka, a Széchényi István Egyetem adjunktusa a külső kommunikációról, Nagy Katalin, a Miskolci Egyetem turizmusszakértője pedig az eseménytervezésről, az élményközpontú, kreatív rendezvényszervezés részleteiről tartott előadást.

A szakmai nap megkoronázásaként Dr. Piskóti István bemutatta a MMSZ Város- és turizmusmarketing Tagozatát, egy országos együttműködési rendszert, amely egy szakmai platform lesz a coopetition, azaz az „együttműködve versenyzés” elvének előtérbe helyezése érdekében.
A konferenciáról minden résztvevő elismerően és pozitív élményekkel távozott, a város ismételten bebizonyította, hogy Siófokon, azaz „Itt kezdődik Balaton!”.

További hírek; fontos információk

Siófok évről-évre egyre több programmal várja nyáron a családokat. A Balatonhoz kapcsolódó élmények mellett, mint a Minimax Gyerekhajó, a Bebó Aquapark vagy a felújított strandok, kifejezetten a gyerekeknek szóló, tartalmas kikapcsolódást jelentő programokról is gondoskodik a város. Gyerekkoncertek, filmvetítések és bábelőadások is várják a kicsiket és a nagyobbakat a vakáció alatt Siófokon.

A Tourinform iroda Csapata azon dolgozik, hogy a siófoki élmények tökéletesek legyenek mind az idelátogatók, mind a Siófokon és a környéken élők számára. Ezért készült el az alábbi kérdőíves kutatás is, melynek célja megtudni, mi a benyomásotok Siófokról, mi az amin változtatnátok, mit hiányoltok, mit szerettek, mivel töltöttétek az időtöket a városban amikor itt jártatok, honnan tájékozódtatok a programokról stb.

Köszönjük, hogy segítitek a kutatást válaszaitokkal és egy megosztással!

Mára már a legnagyobb hazai dixieland fesztivál, de 16 évvel ezelőtt jóval szerényebb körülmények között indult útjára a siófoki New Orleans Jazz Fesztivál. Akkor még egyetlen nap alatt tartották a koncerteket, mára azonban hagyománnyá vált, hogy négy nap alatt nyolc különböző zenekar lép fel az ingyenes fesztiválon, amelyet a jazz műfaj egy különleges stílusának, a dixielandnek vagy más néven new orleansi jazznek szenteltek. Idén július 11-14. között rendezik meg a New Orleans Jazz Fesztivált Siófok Fő terén.

Siófokon átadásra kerültek a felújított szabadstrandok, a rengeteg fejlesztésnek köszönhetően 21. századi körülmények várják a pihenni vágyókat. A felújított ezüstparti és aranyparti szakaszok megújult állapotukban sem lesznek fizetősek, továbbra is ingyenes strandként várják mind a helyi mind az idelátogató strandolókat.

Két különleges fesztivállal, a New Orleans Jazz Fesztivállal és a Bor- és Fröccsfesztivállal, szabadtéri színházi előadásokkal, illetve számos ingyenes kulturális programmal érkezik a július Siófokra. Legyen szó irodalomról, zenéről vagy táncról, mindenkit tartalmas kulturális élménnyel vár Siófok. A PLÁZS-on pedig egymást érik a legnépszerűbb könnyűzenei előadók koncertjei. Fellép többek között Majka&Király Viktor, Ákos és a Neoton Família is.