Hírek

Országos Városmarketing Konferencia Siófokon

Siófok adott otthont az I. Országos Városmarketing Konferenciának április 15-én, hétfőn. A Magyar Marketing Szövetség hagyományteremtő céllal indította útjára a rendezvényt a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesülettel karöltve. A konferencia igazi balatoni környezetben zajlott, a Hotel Yacht Wellness & Business Siófok panorámás rendezvénytermében.

A rendezvényre több mint száz fő érkezett az ország minden pontjáról főként megyei, városi, települési önkormányzatoktól, valamint turisztikai, kulturális és civil szervezetektől és régiós szakmai egyesületektől.
A konferencián szó esett a tervezési és kivitelezési folyamatokról, a digitális marketingről, a gamifikációról, az identitásépítésről és a márkázásról is. Prof. Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének igazgatója a területi marketing tervezési és realizálási fogásairól, valamint a társadalmi marketing programról és annak kulcselemeiről beszélt, majd a Marketing Professzorok Kft. vezető tanácsadója, Máté Balázs jóvoltából egy digitális marketingtervezés előadást hallgathattunk meg. Holczerné Szentirmai Ágnes, a Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetségének titkára a városmarketing helyi turizmusfejlesztésben betöltött szerepéről, pályázatokról valamint a desztinációmenedzsment prioritásairól beszélt előadásában. Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő és a városmarketing területén is rendkívül sokat ígérő gamifikációról, azaz a játékosításról Fekete Zsombor beszélt, az Abigail Kft. munkatársa. A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat elnöki kabinet vezetőjétől, Moisko Csillától a megyei marketing gyakorlatról tudhattunk meg részleteket, melynek részeként a megyei közösséget kívánták erősíteni identitásépítéssel. 

Házigazdaként a siófoki Tourinform iroda vezetője, Stadler-Szentpéteri Ildikó tartott egy átfogó előadást a Turisztikai Egyesület szakmai munkájáról. A résztvevők meghallgatták, milyen marketing stratégia alapján dolgozik az egyesület, mik voltak a mérföldkövek és mit tervez az iroda városi marketingkommunikáció terén a 2019-es évre. Mindezek mellett az eredményekről is beszámolt az irodavezető.

A sok érdekes és eredeti megoldást felvonultató előadássorozat után számos módszert és példát is meghallgathattunk a 2019-es Városmarketing Díjjal kapcsolatban, amely minden bizonnyal jó tanácsként szolgál majd az idén pályázók számára. Dr. Papp-Váry Árpád, a Metropolitan Egyetem dékánja és egyben a Magyar Marketing Szövetség alelnöke az arculattervezés kategória értékelési szempontjairól beszélt, illetve bemutatott több kreatív esettanulmányt. Dr. Marien Anita, a Miskolci Egyetem városmarketing szakértője a belső kommunikációs megoldások és a városfejlesztési projektek marketing programjai és kampányai kategóriák sikertényezőit mutatta be. Eisingerné Balassa Boglárka, a Széchényi István Egyetem adjunktusa a külső kommunikációról, Nagy Katalin, a Miskolci Egyetem turizmusszakértője pedig az eseménytervezésről, az élményközpontú, kreatív rendezvényszervezés részleteiről tartott előadást.

A szakmai nap megkoronázásaként Dr. Piskóti István bemutatta a MMSZ Város- és turizmusmarketing Tagozatát, egy országos együttműködési rendszert, amely egy szakmai platform lesz a coopetition, azaz az „együttműködve versenyzés” elvének előtérbe helyezése érdekében.
A konferenciáról minden résztvevő elismerően és pozitív élményekkel távozott, a város ismételten bebizonyította, hogy Siófokon, azaz „Itt kezdődik Balaton!”.

További hírek; fontos információk

Múlt héten a Siófoki Fürdőegylet - Turisztikai Egyesület/Tourinform iroda munkatársai részt vettek az online marketing szakmának szóló Social Media 2020 konferencián, annak érdekében, hogy Siófok marketingkommunikációs stratégiájának kivitelezése során 2020-ban is felkészültek legyünk a témában.

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján, a főbb mutatószámokat vizsgálva túlszárnyaltuk az előző évet. Kiegyensúlyozott külföldi és belföldi vendégforgalom, magas bevételek és dinamikusan emelkedő SZÉP-kártya forgalom jellemezte 2019-ben az ágazatot. A Balaton régió és ezen belül Siófok is nagyon jól teljesített.

Idén már május 30-án, pünkösdkor kinyit a Plázs, így három hónapon át minden hétvégén lesznek zenei programok a siófoki Nagystrandon. Több olyan zenekar és előadó is érkezik 2020-ban a Plázsra, akikkel korábban nem találkozhatott a siófoki közönség.

Közeledik február 14-e, a szerelmesek ünnepe. 2020-ban pedig akár egy egész hétvégén át ünnepelhetjük a Valentin-napot, hiszen február 14. idén péntekre esik. Nézzük, Siófokon milyen Valentin-napi élményekben lehet részünk!

Egészen biztos, hogy 2020 is eseményekkel, izgalommal és csodás élményekkel teli lesz Siófokon. Bizony idén is mindenki megtalálhatja majd azt a programot, ami számára az igazi kikapcsolódást jelenti. A sport szerelmesei, a fesztiválokra, rendezvényekre, koncertekre és egyéb szórakozásra vágyók, a gasztronómiai sokszínűséget keresők, a kultúra és hagyományok iránt érdeklődők, családosok, egyszóval mindenki megtalálta a számítását, aki az év során Siófokra látogat, hiszen „itt kezdődik a Balaton!”