Hírek

Siófok lett a Marketing Fővárosa

Nyolc pályázati anyaggal is Gyémánt minősítést szerzett a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület Siófok részére az Országos Városmarketing pályázaton, így a sok elismerés összegzéseként elnyerte az idei évben a Marketing Fővárosa címet.

Nyolc pályázati anyaggal is Gyémánt minősítést szerzett a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület Siófok részére az Országos Városmarketing pályázaton, így a sok elismerés összegzéseként elnyerte az idei évben a Marketing Fővárosa címet. 

A Marketing Fővárosa lett Siófok

A Magyar Marketing Szövetség által meghirdetett pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet a települések fejlesztésében egyre fontosabbá váló marketing tevékenységre, hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, elismerje, díjazza a szakmailag legjobb megoldásokat. Idén 76 nevezés érkezett 23 várostól, és a pályázó szervezetek 7 kategóriában nevezhettek.

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület tavaly 6 díjat nyert a városnak, az idei elismerésekkel pedig az Országos városmarketing díj ranglistán felkerült az előkelő 4. helyre.

Siófok számára 2018 egy nagyon különleges év, hiszen idén ünnepli várossá avatásának 50. évfordulóját, a jubileumi évben így ennél szebb elismerést nem is kaphatott volna a város.

A nyolc elismert pályamű között a tavalyi rendezvények marketing kommunikációját értékelték. Gyémánt díjas lett rendezvény-esemény kategóriában a Kálmán Imre Kulturális Központ által szervezett Bor és Kenyér ünnepe és a Halfesztivál, valamint a Fürdőegylet rendezvénye, a Borpart és Fröccs Feszt marketing kommunikációja. A rendezvények mellett a város arculatát is értékelték, amely az Ezerarcú Siófok nevet kapta. Elismerésben részesült a Szabadtéri Vendéglátók és Kézművesek Egyesületének kis költségvetésű kampánya a Farsangi Toros Party, és a Balatuning Egyesület Nyúl-, Mikulásfutamának és Tökös futásának kommunikációja Vigyázz, kész, sport – Siófok célba ér névvel. Gyémánt díjat nyert a város külső és belső kommunikációs megoldása is. Az idei év fődíjasa, Siófok városa lett, így ezentúl viselheti a „Marketing Fővárosa 2018” kitüntető címet.

A negyedik Országos Városmarketing Díj pályázat díjátadójára május 30-án került sor, melyen Siófok díját Stadler- Szentpéteri Ildikó, a Siófoki Fürdőegylet - Turisztikai Egyesület vezetője és Bárkányi Bianka, marketing munkatárs vette át. A díjátadóra a siófoki Fürdőegylet csapatát a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal képviseletében Mezőfi Józsefné bizottsági elnökasszony is elkísérte.

- Nagyon nagy megtiszteltetés volt átvenni a Marketing Fővárosa díjat Siófok város részére, hiszen ezzel elértük a célunkat, tudatos és egységes marketing kommunikációval, melyet a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület a Siófoki Önkormányzattal szorosan együttműködve végez a városok versenyében egy előkelő helyre pozícionáltuk Siófokot. Bizonyítottuk, hogy valóban „Itt kezdődik a Balaton”! - nyilatkozta Stadler-Szentpéteri Ildikó a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület vezetője.

További hírek; fontos információk

Úttörő dologra készül az Edda Siófokon: az ország egyik legnépszerűbb rockzenekara lesz az első, amely koncertet ad a tavaly átadott Kiss Szilárd Sportcsarnokban, március 16-án, 20 órakor. A VIP-jegyet váltók az Edda legújabb, 44 év című koncertkiadványát is ajándékba kapják.

A gyorsan elhervadó virágcsokrok és édességek helyett az idei Valentin-napon segítsd a Siófoki Állatvédő Alapítványt.

A csodálatos téli Balaton látványa mellett más miatt is érdemes februárban Siófokra látogatni: a hónap közepéig lehet korcsolyázni a hajóállomáson kialakított egyedülálló Jégkikötőben, Valentin-napon pedig számos érdekességgel várja a szerelmeseket a város.

A jubileumi programoknak és az intenzív marketingkommunikációnak köszönhetően 2018 kiemelkedően sikeres éve volt a városnak. Egymilliónál több látogató, tizenkét nagyrendezvény és egy 50 éves születésnap – mozgalmas év áll mögöttünk. A Balaton legnagyobb városa a fiatalok mellett egyre több családot vonzott, hiszen az egész évben zajló programokkal mindenkit igyekezett megszólítani Siófok. Az idei évben is új rendezvényekkel, és a már megszokott színvonalú programokkal várjuk látogatóinkat, hogy továbbra is minden korosztály számára vonzó úti cél legyen városunk.

A belföldi turizmus forgalma közel 10 százalékkal növekedett a 2018-as évben, a foglalások kétharmada 1-2 éjszakára szólt, az utazások alkalmával jellemzően apartmanok, vendégházak vagy panziók voltak a legnépszerűbb szálláshelyek. Átlagosan az emberek 46 830 forintot fizettek alkalmanként a szálláshelyeken, míg az úti célokat tekintve Budapest, Siófok, Eger és Hajdúszoboszló voltak a legkeresettebbek a tavalyi évben.